Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min granne har sin gamla valack stående hos mej, han är en charmig herre på 21 år, ett halvblod fd ridskole/handikapphäst! Jag skulle...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: tess91a
·
J
Hästhantering Hej!:) Jag och min mamma har nu bestämt oss, vi ska köpa en ponny! Jag är egentligen inte så orolig över hästval, provridning...
Svar
13
· Visningar
1 741
Senast: Juzzzen
·
S
Hästhantering Jag vet inte hur jag ska gå tillväga för att lösa denna olat hos min 4-åring, när jag har henne själv i stallet på gången blir hon...
2
Svar
25
· Visningar
3 255
Senast: kryckan
·
Hästhantering Hejsan! Är inte jätteaktiv här, men tänkte ändå slänga ut en fråga. Hur är det med hästtransportföretag, finns det något ni kan...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: Lydia
·
S
Hästhantering Hej! Jag har ett sto född maj 2008. Hon står uppstallad i box och leds ut och in i hage dagligen. Oftast går det bra, men ibland...
Svar
11
· Visningar
1 307
Senast: SiZo
·
Hästhantering Någon mer som har läst den boken?:love: Jag håller på med den,allt känns så självklart,och han beskriver så bra! Vi krånglar ju...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 145
Senast: Pernilla_
·
S
Hästhantering Hej. Köpte för några månadersedan ett varmblodsto. Det är så lustigt för hon är jätte snäll att rida i padock, och när man rider ut är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: sarah86
·
Hästhantering Det finns säkert många häster som gör så men iaf mitt sto har en förmåga ockh tro att nått förföljer henne när vi är ute å rider och det...
Svar
7
· Visningar
1 153
Senast: proxyma
·
Hästhantering SUPER TACKSAM FÖR SVAR! Det är såhär att när vi för ca ett år sedan klippte min ponny för första gången så blev han rent ut sagt...
Svar
13
· Visningar
1 519
N
  • Låst
Hästhantering Hej! Någon som har en aning Om vad för sadel man kan ha på ett arabiskt fullblod på 3 år? Skulle helst vilja ha en sadel som "växer"...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Är det någon som har tips på några bra böcker för oss som är nybörjare på de här med NH, gärna med lite exempel på bra övningar som går...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: trofé
·
Hästhantering Hejsan! Jo det är så att min medryttarhäst är en häst som kan bli väldigt rädd för saker, och det krävs inte att det är en älg eller...
Svar
16
· Visningar
1 876
Senast: Twirro
·
K
Hästhantering Jag vaknade i morse med en fråga i huvudet :idea: (Vilken hjärna man har). Varför longerar man så mycket inom NH? Jag tänker att det...
2
Svar
32
· Visningar
4 399
S
Hästhantering Jag undrar hur man lär en häst att utföra vissa trick som t ex bugning och stegring? Någon som vet som har lust att dela med sig? Är så...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: sthu
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 206
Senast: Curly
·
P
Hästhantering Det här är en liten fundering som har kretsat i tankarna sedan jag fick reda på det; En kvinna som har en unghäst i stallet berättade...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 276
Senast: heartstring
·
Hästhantering Tog en liten funderare på det här.. Tror ni att det går att klickerträna en häst till att gå i form? (förutsatt att man kan se när...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: tribut
·
M
Hästhantering Vill ha lite råd & input ang detta. I höstas köpte jag en trav valack på 8 år. Då hade han inte gått med en häst i hagen sen han...
Svar
14
· Visningar
2 288
Senast: More_Champagne
·
S
Hästhantering Jag har gått och köpt mig en unghäst som är extremt kittlig under magen. Jag har försökt borsta henne med den mjukaste borsten jag har...
Svar
10
· Visningar
1 916
Senast: Stenmagi
·
Hästhantering min fråga är lätt enkel. hur går man till väga, hur börjar man? inget som jag har sysslat med tidigare alls, har ingen hund heller...
Svar
8
· Visningar
3 182
Senast: ajdeloupe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix