Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är för tillfället sjuk (rejält förkyld), och har även märkt att det blir värre vid utevistelse :( Men jag måste ju ändå ta hand om min...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: Vimsevilja
·
Hästhantering Jag har ingen egen erfarenhet av att skicka iväg häst med lastbil, men det är det alternativet jag lutar åt just nu då jag inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 289
Senast: Sonic76
·
Hästhantering Ja jag har då stött på ett problem med mitt treåriga sto. Vid longering har hon fått för sig att hon ska backa från mig. Hon går ut på...
Svar
13
· Visningar
1 830
Senast: systeryster77
·
Hästhantering Parelli lär ut att om en häst är rädd för något så ska man ta bort det farliga (t ex en presenning) alt. backa med hästen bort från det...
2
Svar
33
· Visningar
3 270
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Nu börjar hårfällningen, trots denna eviga vinter... Har ni några tips hur man kan hjälpa hästen och sig själv att bli kvitt...
Svar
18
· Visningar
2 257
Senast: tribut
·
Hästhantering Jag är vuxen återfallsryttare som i nuläget bara har möjlighet att rida på ridskola (jag har småbarn och tid är en bristvara). Jag...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Hej! Jag och min häst Hymra vill nu ha hjälp med lite ideer! vi sku bygga en NH-park , alltså ett ställe där vi kan ställa dit en...
2
Svar
24
· Visningar
3 782
Senast: Vicksan
·
M
Hästhantering Hej! Vet att det finns många trådar om horsemanship, men tänkte starta en som handlar om hur man börjar med horsemanship. Har själv...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 435
Senast: axel
·
Hästhantering Denna fråga gäller ej mitt stall,då jag har min häst på ett Active Stable där allt är grönt! Men om jag har min häst ute nattetid...
2
Svar
22
· Visningar
2 169
Senast: Wentona
·
C
  • Låst
Hästhantering URSÄKTA MEJ MEN JAG STÅR INTE UT MER!!! jag är kanske inte någon aktiv skivare- men aktiv läsare här på buke! och jag blir bara mer...
Svar
18
· Visningar
1 842
Senast: IngelaH
·
C
Hästhantering Hejsan!:):) har ni några tips på olika horsemanship övningar jag kan göra med min häst?
Svar
9
· Visningar
1 786
·
Hästhantering Då jag springer i hagen springer min 1.5 åring bakom mig med öronen bakåt och huvudet ganska långt fram inte högt men halsen utsträckt...
Svar
14
· Visningar
1 790
·
R
Hästhantering Hej! Jag undrar om det finns någon som har tips och ideér på hur man ökar kontakten och tilliten mellan hästen och ryttaren? :) Tack...
Svar
2
· Visningar
1 515
Senast: lovegullit
·
Hästhantering Hej! JAg vet att det finns hundra sånna här trådar men hittar inte någon som stämmer in på mig riktigt, och får att få ut ett bätttre...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: teacher
·
C
Hästhantering Jag har sött på problem i min utbildning av min unghäst. Han är idag snart 5 år ca 173 cm hög och rätt grov. (Hannoveranare) Har ägt...
Svar
18
· Visningar
1 985
Senast: SMAJL
·
Hästhantering Hej alla ni kunniga! Min pålle kan reagera negativt när han ser mig komma med sadeln, och jag hoppas att få lite råd om hur jag ska...
2
Svar
24
· Visningar
3 913
Senast: scizofren
·
C
Hästhantering Min häst är superfjantig om man går med henne ensam utanför stallets revir. Rider man med andra är hon lugn som en filbunke. Hon kan gå...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Trani
·
H
Hästhantering Jag tyckte inte att tråden passade klockrent in någonstans, så den fick hamna här. Flytta på den om den ligger galet! Här är mina...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 673
Senast: Honeypixie
·
C
Hästhantering Hästen jag har är väldigt hemma kär och i hagen boxen stallet gårdsplanen är hon lugn på men kommer man utanför den gränsen börjar hon...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: MiaMaria
·
Hästhantering Är det någon av er som har en häst som "bäddar" i krubban? Jag brukar lägga ett par kakor halm vid krubban efter att jag har strött, och...
Svar
2
· Visningar
849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar