Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej alla! Min medryttarpålle är otroligt rädd för stötar! Nu den här tiden på året är fruktansvärt jobbig för honom då man ständigt...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Balderum
·
N
Träning Har lärt mej att få pållen att buga genom att gå ner på ett eller båda knäna vilket för mej inte har varit något problem. Men nu...
2
Svar
29
· Visningar
2 765
Senast: e_s_t_e_t
·
L
Träning Jag funderar på att åka o träna med min häst ikväll men tvekar lite eftersom det går ner till ca -15 grader på kvällarna.. Jag tror inte...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: Labero
·
Träning Min häst har blivit helt hopplös. När jag ska ta honom i hagen vänder han och går iväg. Följer jag efter så börjar han springa. Försöker...
2
Svar
26
· Visningar
1 703
Senast: missen
·
Träning Jag har skaffat mig stumma och hårda händer och medryttarpållen är inte nöjd med detta. Förstår honom presis. Har ni några tips för att...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: marieka
·
B
Ridning Ja, det här är en lite märklig fråga tror jag. Men efter att ha fått lära mig på en barocklektion att runda hästen runt skänkeln så...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 515
Senast: dressyrtant
·
H
Träning Jag rider å ridskola och tycker det är jätte skoj ;) men jag tycker det är minst lika viktigt att man får borsta, pyssla, gosa och kela...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: pinky
·
F
Träning Hej.. Jag har en häst som reser sig hökt och nu undrar jag om man sätter ett sånt fårskinns nosludd i panbandet ser dom upp då? Kan...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
15 086
Senast: Lord Owen
·
Träning En häst i stallet har en ovana att stegra sig i boxen för att försöka komma åt hästen i boxen bredvid och leka/bråka, och den stegrar...
Svar
5
· Visningar
1 531
Senast: Lotus
·
H
Träning Hej! Jag har ridit i lite mer än ett halvår på ridskola och jag vill ha en sköthät :d Tror ni att jag kan bli skötare? Har jag...
Svar
6
· Visningar
2 300
Senast: Poetry_princess
·
K
Träning hej allihopa! :banana: Har ni strö i transporten? Är det någon lag som säger att man ska ha de? har hört att man måste ha spån eller...
2
Svar
26
· Visningar
3 804
Senast: Rattfylla
·
W
Träning Vad gör ni med era 3-åringar??? Hur långt har ni kommit?
Svar
2
· Visningar
673
Senast: nala
·
Träning Igår var min värsta dag som hästägare!. Skulle köra upp min + en unghäst dit där jag ska bo. Min häst har aldrig tyckt att åka transport...
2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: fia-lisa
·
H
Träning undefined :confused: Har haft problem med att få in henne i transporten först men nu går det bra. Men istället står hon och slår och...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Mynta2
·
R
Träning "Något rutinerad ryttare" Ganska ofta ser man ju i annonser "kräver något rutinerad ryttare" etc. Vad är du en något rutinerad ryttare...
2
Svar
22
· Visningar
4 712
Senast: haringenfantasi
·
E
Träning Låt säga att vi rider i vänster varv och ska fatta vänster galopp. Några säger att - låt ytterskänkeln ligga kvar i "normalt" läge och...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 354
Senast: Stopek
·
B
Träning Hej, Häromdagen släppte vi ihop alla nya hästar i stallet med de gamla i hagen. En av dem, ett ungt sto på 2 år, började kela med ett...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Welsh
·
E
Träning Nån här som vet om man kan frakta en häst med tåg (el. flyg) från Norrland till Sthlms-området? Blir en jobbig bit att åka med...
Svar
2
· Visningar
1 074
Senast: prince77
·
Träning Jag brukar rida en halvblodskille på 6år som är VÄRLDENS härligaste!! Han rör sig som en GUD och har så otroligt lätt för sig!! :love...
2
Svar
22
· Visningar
1 582
Senast: *pilturs matte*
·
L
Träning Jag rider just nu en häst som är just nu rätt oriden !!Men idag har hon utvecklats jätte bra och hon är en helt annan häst! Nåt som man...
Svar
16
· Visningar
2 539
Senast: laroque32
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30