Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en treåring som jag börjar rida på mer och mer. Har inte stött på några som helst problem, en lätthanterad och orädd häst. Men nog...
Svar
6
· Visningar
861
Träning Jag är så j*la trött på detta vädret. Så fort man kommer igång och träna ordentligt på den nya hästen - fryser utebanan. Då kör man till...
Svar
12
· Visningar
3 479
Senast: Stopek
·
Träning Det är såhär att i en hage går det 6 stycken islandshästar, jag brukar rida 3 av dem. Men en valack som går där, Kopur, en jättefin...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Poetry_princess
·
J
Ridning Har läst lite trådar....om barocksadlarna, ska själv köpa en, men inte bestämt mig ännu, helst vill jag ha flera ;) ...men man kan ju...
2
Svar
31
· Visningar
2 948
Senast: Spirit
·
Träning tips på att få till bra/bättre avsaktningar? från trav-skritt och skritt-halt funkar bra, men galopp-trav sämre. även när hästen går i...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: beauspirit
·
J
Träning hej finns här npgon som har något tips på hur man kan göra om hästen vägrar att ta stöd på bettet??. I ridhuset går min häst felfritt...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: isabelle_regina
·
V
Träning :mad: :cry: hur tänker dessa människor, som utnyttjar hästarna? dom rids och arbetas.. får endast en liten tuss hö på hela...
2
Svar
28
· Visningar
2 404
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning När kan man börja träna med grimma, gå i grimma-grimskaft, stå bunden i grimskaft medan man ryktar.. ? Hur börjar man? Vad är viktigt...
Svar
13
· Visningar
2 684
Senast: Cesam
·
K
Träning Anledningen att jag frågar är att jag letar efter en beg. transport och har hittat en jättebra, enda problemet (om det nu är det) är att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 740
A
Träning Jag har skrivit ett par trådar om min lille pålle, 10 år som i vinter har ansett att träning i ridhus betyder brall VM och som blivit...
Svar
9
· Visningar
3 965
Senast: Cillavan
·
Träning Ja, det är så att en ponny som jag rider ganska mycket ibland sticker ut tungan när andra rider honom (han har aldrig gjort det med mig...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Docka
·
K
Träning hej i morrn är det dags att åka på atg me min foderhäst, hon tycker verkligen inte om att åka transport... när vi hämtade henne tog det...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 246
Senast: Lord Owen
·
Träning Hur byggar man på bästa sätt upp ryggmusklar? Hästen är fin över rumpan, men just på ryggen fattas det endel fortfarande. Han får mkt...
2
Svar
34
· Visningar
2 599
Senast: fiaskurken
·
P
Ridning Behöver tips för hur jag ska träna mina halter. Hästen är väldigt het och att begära en halt är som att rygga hela fyrkantsspåret för...
Svar
10
· Visningar
1 161
Senast: nitus
·
Träning Har nu haft pållen i cirka två månader. Vi började först med lite lätt markarbete och allt fungerade bra, han lyssnade på mina kommandon...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: fiaskurken
·
L
Träning Hejsan! :) Har för ca 4 månader fått hem en islandshäst på 17 år på foder. Hon är urmysig och snäll, lite bufflig ibland. När jag...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: L_G
·
G
Träning Hejsan har en varmblodsvalack som har blivit jätte jobbig när vi är på volten.När vi rider i skogen är han också väldigt pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: nicca
·
S
Träning någon som vet ca pris från jämtland till umeå (ca 40 mil)? Tacksam för svar! :bump:
Svar
4
· Visningar
873
Senast: vdb
·
Träning Hur tas en korrekt förhållning?
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: tant agda
·
Träning jag har funderat på en grej.. hästar är ju flockdjur. vildhästar har inget fast hem utan förflyttar sig till olika platser för att...
Svar
12
· Visningar
2 768
Senast: Bodbäckspålle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt