Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej alla där ute. Det är så här att jag ska starta en studiecirkel. jag har gjort det men har får nej ifrån alla klubbar, som jag har...
Svar
12
· Visningar
1 217
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Jag köpte i somras en 5-årig shettisvalack för att köra i par med min andra 5-åring. Han var, vilket tydligen inte är så ovanligt med...
Svar
5
· Visningar
1 009
Senast: edwin
·
Träning Har nu fått min kbl travare att flytta undan från skänkeln vilket e super! Vi har jobbat mycket med det från marken och nu börjar det...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: angelaL
·
Träning Han är en snäll häst. Men han gillar inte mig. Jan aksepterar alla andra. När jag kommer in i boxen slickar han öronen och går runt i...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: mackan
·
S
Träning Jag har en 6 åring som är mkt snäll häst,följer mig som en hund,vill sitta i knä som en katt och stor en en buffel. Det är en stort...
Svar
3
· Visningar
756
Senast: Glaesa
·
O
Ridning Efter diskussioner kring hur vi gör olika grejer, och om vi gör dem, på en anna lista jag är med i, började jag fundera mycket över...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 309
Senast: PAC
·
D
Ridning Jag har varit här och läst till och från en längre tid. Och man lär sej mycke av att läsa vad alla experter anser om balans, muskler...
Svar
19
· Visningar
1 908
Senast: PAC
·
Träning Hur placerar man sig och tömmar när man vill göra öppna respektive sluta under tömkörning? :)
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: Dreamer
·
E
Träning Nu har jag suttit här och sökt och läst massor av frågor och svar på hur hästens rätta form ska se ut, vad som är rätt och fel. Jag...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Solsken73
·
B
Träning ja nu vill ja veta vilka olater hästar får i spilta som de inte får i boxar.. och rent hälsomässigt sätt få veta hur och varför hästar i...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 059
Senast: Dandylinn
·
M
Träning Tidigt i våras hade min häst lindriga hålväggar och det behövdes grejas nästan varje dag för att det inte skulle bli värre. I början var...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: mala
·
B
Träning En kompis till mig berättade att man skulle dra hästen i svansen för att det ökade blodcirkulationen och sträcker ut rygraden. Jag var...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 436
Senast: Camilla_H
·
Z
Träning Min häst är känd numera för sina akrobatiska och explosiva konster. Super go häst på alla sätt och vis men igångsättning på vintern är...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Amanty
·
L
Träning Vad tycker ni är det absolut roligaste att göra på hästryggen? Rida i skogen, dressyr, tävla eller något helt annat? :bump: :banana...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 484
Senast: Galina
·
G
Träning Hej, kan ni ge mig lite råd om vad man ska göra när hästen bara backar.? När jag skänklar på honom eller går på han med spö backar han...
2
Svar
26
· Visningar
3 187
Senast: ocean
·
J
Träning Hej! Jag rider en 10årig nordis/arab-korsning (bra märklig korsning, jag vet..) som det fram tills för nån vecka sen har gått jättebra...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: höstmåne
·
S
Träning Tips? Alla tips mottages tacksamt ;D
Svar
9
· Visningar
1 525
Senast: Svíþjóð
·
M
Träning Bortsett från seven games så undrar jag om det finns andra "lekar(?)" man kan leka tillsammans med hästen. Allt från att förstärka...
Svar
17
· Visningar
1 523
Senast: lilla_edvardsson
·
H
Träning Det finns en travare i stallet som ej går upp i vikt... Jag vill gärna hjälpa ägaren och vill gärna höra lite tips... På kvällen får hon...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 969
Senast: jea78
·
H
Träning Hej! Har ni lite longeringstips att dela med er. Jag tänkte prova att longera min medryttarhäst ikväll... Vad jag vet har han aldrig...
Svar
5
· Visningar
725
Senast: Helm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama