Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst har fått knölar på ryggen vilket gör att jag ej kan ha sadel på honom. Vad kan man göra istället?? Har tömkört å longerat men...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: Bumbiiii
·
T
Träning Har en liten fölis på 7mån (shettis). Hon är världens snällaste i all hantering. Helt okomplicerad och med på allt. :) Det...
Svar
7
· Visningar
847
Senast: Trissa
·
D
Träning Arg p.g.a av täcken Kanske skriver på fel forum nu men då får ni säga till :d I vårat stall har vi en tjej som släpper ut hästarna...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 301
Senast: angelaL
·
G
Träning Jag har nyligen köpt en 5åring som det bår jättebra med, men jag har fått ett litet problem tror jag. Han blev rädd för något...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Appetax
·
S
Träning vad ska man göra,har ett surt ponnysto hemma i stallet,hon är så grining mot dom andra hästarna. slår och sparkar i boxväggarna den enda...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Wilden
·
L
Ridning Kan någon förklara noggrant för mig vad en Öppa och SLuta är? Jag tror jag vet vad en öppna är, men är lite osäker. Förklara gärna...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: _Liljan
·
E
Träning Min häst är snemusklad, alltså mera musklad på vänster än vad hon är på höger.Detta märker man då hon är otroligt jobbig att rida i ena...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: et_flikkan
·
E
Träning Blir mer och mer trött på stallet. Igår när jag och en tjej till kom ut till stallet och skulle rida hade hästarna redan fått kvällshö...
Svar
11
· Visningar
1 119
Senast: ejn
·
U
Träning att hästen går o spjärnar emot me huvet högt uppe eller om dom går bakom hand o knäpper av i nacken? vet att inget e bra men endå...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: Hallonsoda
·
S
Ridning Jag har ett varmblod hos mig på omskolning. Han ska alltså bli fullständig ridhäst, och vårt mål med honom är att han ska vara utbildad...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: Totola
·
Träning Ok, jag har insett att jag inte kan sitta upp ordentligt. Sadeln glider i nästan 100% av fallen och jag kan inte tänka mig att sadeln...
2
Svar
38
· Visningar
6 308
Senast: minnie_
·
M
Träning Hallå alla hästvänner, jag har lite problem med min arabvalack då han inte kan stå stilla när jag sadlar och spänner åt sadelgjorden...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: minnie_
·
S
Träning Hej! Undrar om nån har några bra tips för att få hästen att sluta gå över bommen i transporten, han får panik och skadar sig men gör...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: hon_med_skäcken
·
Träning Fy för "bövelen" Jag såg på Animal planet i går kväll,djurräddningsprogram ni vet..:( Djurpolisen omhändertog massa djur på en...
Svar
14
· Visningar
1 677
Senast: Piraja
·
Träning Idag ska jag ta emot min första häst! Jättepirrigt.Stackarn kommer ända från Skåna till Stockholm (13 timmars transport). Vad bör jag...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Goldi
·
A
Träning Funderar lite kring det här hur man ska få sin häst att galoppera "större". Vad har ni för tips och funderingar?
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Catinca
·
B
Träning när ungefär blir en hingst könsmogen????när ungefär e de dax att separera mor och son??
Svar
15
· Visningar
1 758
Senast: lakrits
·
Träning Vad gör ni med hästar som biter sönder andra hästars täcken? Min pålle fick i förra veckan ett nytt täcke som igår blev sönderbitet o vi...
Svar
11
· Visningar
1 988
Senast: Flying High
·
Ridning Är inte den mest aktiva här på detta forum, men läser inlägg med stort intresse och vet att här finns mycket kompetens. Då jag har...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: Lorpan
·
K
Träning Jag har börjat fundera på att låta mitt halvblod gå på lösdrift. Tror ni det är en bra idé? Innan hon fyttade gick hon ute från 6-22...
Svar
18
· Visningar
1 436
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama