Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag hadde tänkt köra in min ponny av några anledningar, JAg tyker det är jätte kul!, Det kan vara bra för hästen med variaton, Hon...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: __miiiaa__
·
F
Träning Vem har eg. behörighet? Id-kontrollant = tillåtelse att chipa? Eller är det endast veterinären som får göra det? Hovslagare? Började...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: fälttävlansnörd
·
B
Träning Min unghäst Bidouille har nu kommit så pass långt i sin grundutbildning att jag börjar ställa lite högra krav. Jag har jobbat väldigt...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: mackan
·
Ridning Kanske att någon redan skrivit om detta och kanske att det inte ska vara under barock, men vi brukar väl ha de livligaste diskussionerna...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 292
Senast: Susan
·
A
Träning Vad har ni för täcken på era hästar vid olika temperaturer och väderlekar?
Svar
18
· Visningar
950
Senast: Bubben91
·
Träning I dag tog vi en promenad. Hade sto med som följe häst. Han hade träns gjord och vojlock på sig. Vi skulle gå en liten promenad . Men...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: linafina
·
C
Träning Är det nån som har transporterat/importerat en häst från usa? Lite råd behövs. Vad ska man tänka på? Hyr dyrt var det? Hur gick det...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Marna
·
Träning Hej! Skulle behöva lite hjälp med mitt monster. Efter att ha stått i tre månader för allvarlig knäledsinflammation har jag nu...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: TheZ
·
Träning Hur gör man? Vad ska man använda för utrustning? Hur ska hästen se ut? Hur ska "visaren" se ut? Hur tränar man hästen att stå korrekt...
Svar
7
· Visningar
839
Senast: BuenoBull
·
E
Träning Hej! Det är så att jag ska få rida och ta hand om en maxad c-ponny när tjejen som äger honom är borta på fredag och lördag nu..! Det är...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Emale
·
N
Träning Jag är i behov av hjälp.... För en gångs skull ska jag och Stjärna ut o åka, men hon är liiiite lur vid lastning. Först vill hon inte gå...
Svar
19
· Visningar
1 216
Senast: Docka-93
·
Träning Jahapp. Nu har den börjat (Här iaf :p ) Det är stenhårt i backen och man har ingenstans att rida.. Hur 17 ska man lyckas hålla hästen...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 940
Senast: et_flikkan
·
Träning Från alla utländska tränare som jag har tränat för har jag ständigt fått höra att jag ber om för mycket:angel: och att jag måste lära...
Svar
18
· Visningar
1 338
Senast: alazzi
·
H
Träning Jag ska låna en häst nu och har varit och kollat på ganska många.. Men dom flesta slår med huvudet och puffar på folk. Som jag kan bli...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: pinky
·
M
Träning Jag har en B-ponny som är 130cm hög. Jag är själv 145cm lång, och väger 37kg. Hur länge till kan jag rida henne?
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Septicemia
·
Träning Jag får i princip kritik varje ridlektion att jag gungar fram hästen i skritten. Jag vet inte hur jag ska göra för att sluta med det...
Svar
11
· Visningar
1 951
Senast: MariaAhmira
·
Träning Innan jag rider min häst så är hon jätte rak och fin i ryggen men sen när jag kommer in så ser hon så ihopsjunken ut. Ryggen svankar...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: lingon_
·
A
Träning Jag vet inte riktigt hur hög min häst är i manken men skulle gärna vilja veta. hur kan man mäta det på bästa och billigaste sätt? Jag...
Svar
3
· Visningar
3 986
Senast: EmmaJo
·
Y
Träning Det är en här som har en arab som är 2,5 ungefär och som verkligen inte är färdig, den har inte en ända muskel och har jätteklen rygg...
Svar
2
· Visningar
813
P
Träning Min ponny hon är så sur helaaaaaaa tiden..:cry: Det är inte alls kul.. Hon är sur när jag skall hämta henne i hagen, sur när jag skall...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama