Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hur långt emellan har ni mellan lektionerna? Vi har en kvart från det att lektionen innan slutar och tills vi börjar. Det är bra tycker...
Svar
15
· Visningar
938
Senast: moonlightgarden
·
Träning Någon som har erfarenhet av att rida med handhäst? Hur tidigt kan man börja? Hur lär man en unghäst? Det känns spontant som ett jättebra...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: mackan
·
R
Träning Har ett litet problem med min foderhäst. Hon är så himla.vet inte hur jag ska beskriva men, ohn vill helt enkelt inte stå stilla! När...
Svar
12
· Visningar
992
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Är det någon som har några bra tips på hur man klarar vintern på bästa sätt? Hur gör man för att hålla igång sin häst när det är isigt...
Svar
17
· Visningar
1 348
Senast: saen
·
C
Träning Tänkte börja använda repgrimma på min unghäst (1,5 år gammal nsv). Har studerat tekniken en del i olika böcker men har inga bilder...
Svar
1
· Visningar
984
Senast: cafu
·
L
Träning Hur många är ni som aldrig hoppar? Och vad är anledningen till det? Jag hade en diskussion häromdagen men en kompis angående hästens...
2
Svar
35
· Visningar
1 801
Senast: IngelaH
·
T
Träning Finns det ngn som kan hjälpa mig med tips på hur jag kan få min 2½ åriga shettis att stanna inne i hagen? Hon har börjat att rymma och...
Svar
15
· Visningar
4 103
Senast: Masse
·
T
Ridning Hej har en ungponny på sex år som jag tränar dressyr med,och han tar tyglarna och går i form lätt,men jag undrar då hur får man en häst...
Svar
2
· Visningar
2 251
Senast: allroundhästarna
·
Z
Träning Jag har ett 5-årigt varmblod på foder som är riden sedan början av året. Jag har haft henne i snart tre månader. Nu behöver jag hjälp...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: ganto
·
S
Träning Ja min lille söta prinsessa är så gräsligt svartsjuk. Hon har ett flertal gånger börjat sparka på förra foderhästen efter att jag...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: nexxa
·
K
Träning har ni några ovanliga trick eller nåt kort i bakfickan, som kanske funkar på en istadig en
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 470
Senast: Polgara
·
G
Träning Skulle behöva lite tips på enkla dressyr övningar. Har ett varmblodssto som blir uttråkad väldigt fort och bara vill springa. Hon är...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Jenny1
·
D
Träning Funderar på att börja gå promenad med hästen på 30 min varje dag (+ ridning), vad ger det för positiv effekt? Finns det negativa? :)
Svar
14
· Visningar
1 739
Senast: Milou75
·
C
Träning och det gick sååååå bra. Min häst, som är en "travare". gick med ett helt nytt engagemang, var lugn och inte alls lika stressad. Trodde...
2
Svar
33
· Visningar
2 778
Senast: Totola
·
D
Träning galloppera utan något dragandes och slitandes i tyglar, en häst som lyssnar på vikthjälper och skänkelhjälper.... Vore det inte en dröm...
2
Svar
26
· Visningar
2 066
Senast: Solvira
·
M
Träning Har börjat fundera på om min nordsvenska dam är mörkrädd. Jag har bara ridit henne sen april och först senaste veckorna börjat rida när...
Svar
4
· Visningar
1 270
Senast: allroundhästarna
·
E
Träning Jag har kollat runt lite i gamla trådar å läst lite å så.. Och på alla ställen står det att man ska sitta med stilla händer och låta...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Durin ox
·
E
Träning Jag har länge funderat över detta med ridhästar! Varför kan man inte, om man är ute och rider sin gamla travare, rida förbi någon annan...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 545
Senast: Zeli
·
S
Träning Hej! Undrar om nån har några bra tips när jag ska åka transport i fortsättningen. Jag lastade min 1 1/2 åriga hingst häromdan och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 243
Senast: hästhandlarjävel
·
B
Träning Vi har en welsh cob kille på 6 :love: ..han e inte inkörd..satt o funderade lite..hade kanske vart kul,e ju helt ny på det..vad börjar...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: Zeena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama