Över bommen i transporten...

Sv: Över bommen i transporten...

"Bind ner hästen mer. Det går ju att binda fast grimmar rakt ner i bommen. Man behöver ju inte ha den i ringar och så. Ta bara grimskaftet och surra det runt bommen utan mellanrum mellan grimma och bom. Då skall väl inte hästen kunna komma över."

DET var det dummaste jag någonsin hört!! Vet du om att hästar håller balansen med huvud och hals när dom åker, binder man då för kort så har dom inget att balansera med. Tänk dig själv å stå ganska tätt ihop med benen, inte kunna ta ett steg åt sidan för att parera svängar å dyligt och dessutom inte kunna balansera med hals å huvud!!!
Tänk efter!!:devil:

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 427
Senast: skiesabove
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 965
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 040
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter