Fruktansvärt arg

Jag har faktiskt lekt med tanken att sätta upp en boxningssäck, just för att kunna pysa ut lite humör.
Min bror fick en boxningssäck för många herrans år sedan då det fanns behov av att pysa ut lite känslor. Den sitter fortfarande kvar hemma hos min förälder. Nu är det dock andra barn som bankar på den när det är för mycket i huvudet ❤️

Ge det ett försök säger jag.

(Måttbanden är mer rejäla än de man ser i plast va?)
 
Min bror fick en boxningssäck för många herrans år sedan då det fanns behov av att pysa ut lite känslor. Den sitter fortfarande kvar hemma hos min förälder. Nu är det dock andra barn som bankar på den när det är för mycket i huvudet ❤️

Ge det ett försök säger jag.

(Måttbanden är mer rejäla än de man ser i plast va?)

Jag använder rullmåttband i metall... det smäller rätt bra när en kastar in ett sådant med full kraft i väggen :angel: :D
 
Här hemma säger vi "Hatar du världen, ta en macka. Tror du att världen hatar dig, sov en stund"

Både jag och partnern är väldigt reaktiva i humöret, besök på Biltema kräver blodsockerladdning och gemensam pepp för att överleva 🤣
 
Kan vara hormonellt, men sen ska jag säga att ibland behöver man vara arg och irriterad. Det finns ofta en förväntan på kvinnor att man hela tiden ska le och ta livet med en klackspark. Allting ska hållas ihop. Får man inte utrymme för att vara arg och irriterad kan det börja läcka ut på de mest konstiga tider och över småsaker. Jag tänker att det kan vara en viktig aspekt att ha med.

Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag säger inte att trauma ligger i bakgrunden för dig, men jag har haft problem med humöret till följd av PTSD. Terapi har hjälpt en hel del.
Jag har PTSD pga uppväxten men har redan gått i terapi pga detta och accepterat det som varit så känns märkligt om det skulle komma nu
 
Du har fått några bra tips, men det är inte så att du har svajigt socker? Diabetes? Aggressivitet är inte helt ovanligt i de som ligger lågt i socker.
Generellt sett har jag väldigt lågt blodsocker. Det brukar bli att jag blir korkad och liksom stänger ner systemet som mannen säger. Men det kanske visade sig på ett annat sätt igår 🤔
 
Svarar alla.
Jag höll mig ifrån hemmet lite längre än jag tänkte. Strosade runt lite på JYSK och RUSTA. Tänkte att det inte är lika lätt att lägga bland på sig med familjen och ville inte att de skulle bli lidande.

Det försvann lika plötsligt som det kom och efteråt så kände jag mig som kokt spaghetti i kroppen i flera timmar.
 
Svarar alla.
Jag höll mig ifrån hemmet lite längre än jag tänkte. Strosade runt lite på JYSK och RUSTA. Tänkte att det inte är lika lätt att lägga bland på sig med familjen och ville inte att de skulle bli lidande.

Det försvann lika plötsligt som det kom och efteråt så kände jag mig som kokt spaghetti i kroppen i flera timmar.

Men du det låter ju som en flashback. En emotionell sådan, utan tydlig minnesbild eller ord, men det fanns förmodligen en trigger du stötte på strax innan du blev tvärarg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp