Jag har tänkt tanken, men vad händer om du behöver panikbromsa, kan hästen halka under frambommen då?
Kanske kan palla upp med balar eller nåt där fram ifall att?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tänkt tanken, men vad händer om du behöver panikbromsa, kan hästen halka under frambommen då?
Kanske kan palla upp med balar eller nåt där fram ifall att?
Ja sprinten går ju att dra ur och då faller allt ner.Ah, smart!
Går den att lossa om man behöver få ner bommen kvickt?
Går det inte att skruva loss handtaget på skötardörrens insida? Det har jag gjort på mitt.Hönät har funkat sista gångerna för min hoppare.
Under längre resor sederas hon.
Sjukt att jag inte ens tänkt på att plocka ur all inredning och bara binda henne i en ring i sidan. Det kan vara värt att testa om hon hoppar igen. Alltid riskabelt med skötardörren. Men våran är väldigt seg att öppna inifrån. Garanterat medvetet från tillverkarna.
Sista gångerna har det som sagt gått bra bara hon har hö.
Drömmen vore diagonallastat. Men för dyrt. Tyvärr.
Svårt att förklara men det är en rund grej man får skruva på för att öppna dörren inifrån. Trög som satan.Går det inte att skruva loss handtaget på skötardörrens insida? Det har jag gjort på mitt.
De flesta framdörrar kan dock sparkas upp, oavsett hur trögt låset är, sparkar hästen på dörren så kan den bågna så låset kan hoppa ur. De gånger jag kört shettis, kossor eller grisar sätter jag alltid ett spännband utanpå transporten runt skötardörren som extra säkerhet.Svårt att förklara men det är en rund grej man får skruva på för att öppna dörren inifrån. Trög som satan.
Både min gamla boj och mitt nya Forzab kan man fälla frambommarna utifrån. Speciellt om man håller efter och smörjer mekanismen lite då och då så är det lätt.En liten trådkapning, vilka transporter finns det som man kan enkelt öppna frambommen utifrån, ensam utan specialverktyg? Efter en ordentlig incident i helgen steg mina krav på transport betydligt!
En liten trådkapning, vilka transporter finns det som man kan enkelt öppna frambommen utifrån, ensam utan specialverktyg? Efter en ordentlig incident i helgen steg mina krav på transport betydligt!
Thule har en bra panikutlösning, man drar i en spak på utsidan så rasar allt.En liten trådkapning, vilka transporter finns det som man kan enkelt öppna frambommen utifrån, ensam utan specialverktyg? Efter en ordentlig incident i helgen steg mina krav på transport betydligt!
Svarar flera!Thule har en bra panikutlösning, man drar i en spak på utsidan så rasar allt.
Jag har en Thule Excellent från 2008.Svarar flera!
Boj har jag funderat på, de har ju även dörrar bak som också är en grej jag funderat på efter helgens incident. Humbaur måste jag kolla upp. Har en Thule i dag och den är då inte smidig att öppna utifrån men jag har förstått att det är olika på olika modeller. Vilken modell har du erfarenhet av @LenaH?
Tack, ska kolla på dom! Jag har en Thule Equliner från 2009 och den är inte bra, och det var nog tur att jag hade lånat transport när min häst fick ett spel och hängde i taket för med min hade det varit svårare. Bra att veta att det inte bara är de nyaste släpen som har bra lösningar!Jag har en Thule Excellent från 2008.
Förr i tiden la vi halm eller höbalar fram för att hästen helt enkelt inte kunde hoppa över.Och har nån några andra tips på hur man löser sånt här så är jag jättetacksam!
Förr i tiden la vi halm eller höbalar fram för att hästen helt enkelt inte kunde hoppa över.
Är det en liten welsh hade jag satt upp två bommar fram ifall det finns. Alltså en uppe och en nere. Så hade jag inte bundit henne så tight, utan snarare låtit henne få känna lite frihet så hon inte får panik.
En liten trådkapning, vilka transporter finns det som man kan enkelt öppna frambommen utifrån, ensam utan specialverktyg? Efter en ordentlig incident i helgen steg mina krav på transport betydligt!
Svarar flera!
Boj har jag funderat på, de har ju även dörrar bak som också är en grej jag funderat på efter helgens incident. Humbaur måste jag kolla upp. Har en Thule i dag och den är då inte smidig att öppna utifrån men jag har förstått att det är olika på olika modeller. Vilken modell har du erfarenhet av @LenaH?