Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hur gammal ska hästen vara innan det är ok att åka iväg på kurser och träningar i NH hantering?
Svar
9
· Visningar
989
Senast: marijaa
·
Träning En häst av fyra i stallet vet verkligen inte hur man beter sig! Inte heller bryr sig någon annan om det, de låter henne få som hon...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: B&B
·
T
Träning Började köra lite övningar med en häst i stallet idag. Det funkade ganska bra att stanna och gå och flytta åt sidorna, men när jag...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Egonson
·
Träning ..skrev en tråd tidigare om min ängsliga häst.. måste få spinna vidare. Efter att han har stått i 2 v (i stoor hage med många...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: malinsky
·
Träning Min häst står granne med en halvblodsherre som både krubbiter och väver. Kan detta påverka min häst negativt?
2
Svar
37
· Visningar
2 210
Senast: ann80
·
B
Träning Hej Har ett sto på sju år som på den senaste tiden "flippat ut" lite. har länge skyllt det på att hon är ett sto, men nu börjar jag...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Losse_98
·
M
Träning Hej. Jag har en häst som är ganska tittig och "feg", speciellt när jag rider ut så ska det "stannas" lite här och där. Jag själv...
2
Svar
22
· Visningar
1 841
Senast: mårran
·
S
Träning hur transporterar du din häst? med eller utan mellanvägg, strö eller inte? lös eller uppbunden? träns eller grimma? vilka skydd?
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 425
Senast: mårran
·
M
Träning Hejsan Jag har ett Connemara som inte vill gå. Han bara stannar och står stilla. Sedan får man hoppa av och gå med honom och sedan rida...
2
Svar
21
· Visningar
2 067
Senast: Moja
·
Träning vad har ni lärt era hästar med hjälp av klicker? och hur gick ni till väga? (berätta bara lite kort) hur länge har ni arbetat med...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: esther
·
M
Träning Tyvärr lade jag inte ner sån stor energi på dressyrlktioner vilket jag får äta upp nu när travaren är under utbildning. Min darling...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Rumpnissen
·
Träning Känner mig alldeles tom. Inser hur min utveckling som ryttare snarare gått bakåt än framåt de senaste åren :(. Jag är numera endast...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 215
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Funkar det? I en lätt sluttande backe borde det ju vara som vanligt, men när man måste stå i fältsits, går det fortfarande att rida en...
Svar
12
· Visningar
1 405
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Jag har flyttat Mini (6 mån den 4/12) till ridklubben pga 4 veckors boxvila. Jag tänkte att detta kunde vara världens chans att träna...
Svar
12
· Visningar
1 045
Senast: Hera
·
Träning Vill gärna ha synpunkter på vilka krav det är rimligt att ställa på unghästar i den dagliga hanteringen. Vi har lite olika åsikter i...
2
Svar
20
· Visningar
4 162
Senast: Hera
·
M
Träning Finns det någon som utför hästpass i Perstorp trakten? :)
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Hambo
·
F
Träning vad tror ni om hästviskare och folk som säger att dom kan prata med hästar. skulle du betala för att någon kom och pratade med din häst...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 150
Senast: Raderad medlem 19815
·
C
Träning Tänkte börja använda repgrimma på min unghäst (1,5 år gammal nsv). Har studerat tekniken en del i olika böcker men har inga bilder...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Baruba
·
A
Ridning Jag ska börja med att säga att det är INTE jag som rider, men det är MIN häst. Han är inte tränad AR så mycket/länge utan är i början...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 852
Senast: lemonadsaft
·
Träning Mina hästar går ofta och frustgnäggar på väg till och från hagen. Någon som har en gissning på varför? Det vard en lilla som började och...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama