Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Är medryttare på ny häst. Har hållt på ungefär 6 veckor. Hästen har en trasslig historia bakom sig och har periodvis varit riktigt...
Svar
10
· Visningar
1 576
A
Träning Hej, har trådar inne på Hästhanteringsidan men tänkte kolla om det finns fler tips att hämta här.... Har just fått hem en snart 2 år...
2
Svar
22
· Visningar
4 935
Senast: Snuffsan
·
N
Träning Hej till er alla.Jag undrar om man kan se eller känna på en häst att den är på väg att sparka ut bakåt eller bocka när man sitter på...
Svar
19
· Visningar
1 456
Senast: orcide
·
L
Träning Visste inte vad jag skulle lägga den här tråden. Nu undrar jag bara om det finns några studier på hästens beteende då det gäller nya o...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: carinaso
·
Träning För ett tag sen var här en tråd ang. att folk travar/galopperar förbi hagar med hästar i. Min fråga är nu; hur rider man förbi en hage...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Chili
·
Träning Hej hopp! Har en helmysig "sköthäst" eller vad man ska kalla det. Eftersom hans matte fått barn så har han stått en längre tid...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Matiz
·
R
Träning Hej! Jag har ett varmblod som aldrig varit i ett ridhus innan... På söndag ska jah tävla hoppning på 50 cm i ett ridhus. Brukar...
Svar
10
· Visningar
940
Träning ...ska byta stall nästa vecka, och jag börjar bli så nervös över att han inte ska trivas :crazy: nu går han med fyra andra valacker...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Dressyrfantasten
·
L
Träning Vet ej om denna tråd ligger rätt, men hoppas det! Har läst gamla trådar om lösdrift med hittar inte riktigt det jag söker... Har...
2
Svar
31
· Visningar
2 893
Senast: linabergmer
·
G
Träning Jag har ett kallblodstravarsto som jag precis köpt (känner nog igen det från tidigare trådar) Hon har ett något märkligt beteende som...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Glorfindel
·
Träning Hej.. Jag har ett (för mig) nytt problem som många kanske skulle kalla för "Lyxproblem".. Den bortskämda i det här fallet skulle vara...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Har ni några bra tips på hur man gör med en övergödd isis? Att sänka högivan är inget alternativ eftersom hon går på lösdrift och några...
2
Svar
25
· Visningar
2 489
Senast: IrpaSnirpa
·
Träning vad ska man vara extra noga med att kolla upp när man skaffar medryttare på sin häst? ska man kolla på hur bra personen rider , eller...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Jeffa
·
Träning Mina hästar har ju alltid täcke på sig vintertid. Nu undrar jag om man kan vänja dem av med det eller om det är försent. Den ena får...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: lillamyggan
·
L
Träning Min vackra häst är riktigt hemsk, hugger efter en och vänder bakdelen mot för att sparka. Fick ett råd från en i stallet att "dänga upp...
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: Penea
·
Träning ska göra om mitt gamla svinastall till hästastall till nästa höst. just nu så är där inte mycket där inne, bara avstjälningsplats i...
Svar
6
· Visningar
887
Senast: lis1e
·
M
Träning Kan hästar vara hermafroditer?:crazy: Jag har ett 3-årigt sto som i mångt och mycket beter sig som en hingst. Tex. när vi var på...
Svar
12
· Visningar
3 852
Senast: Rikkan
·
Träning Vet inte om denna tråden ligger rätt men i alla fall. I våras så sa stallägaren till mig att min häst var så elak så han skulle få gå...
2
Svar
25
· Visningar
1 896
Senast: Mysaan
·
H
Träning funderar ganska mycket över det här med NH, verkar mycket vettigt! men det ja undrar e hur man ska kunna navända det i vardagen? har...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: hemul
·
Träning Har planerat att visa min flicka på treårstestet i maj, köpte henne för 5 veckor sedan o då var hon helt oarbetad. Har ngr dagar i...
2
Svar
36
· Visningar
2 664
Senast: ann80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter