Jaha då börjas det igen!

Sv: Jaha då börjas det igen!

Murray skrev:
det verkar som om de inte är riktigt säkra på deras rangordning, att de hela tiden måste försvara sin plats för att de är rädda att någon ska komma försöka ta deras plats?
Det har varit väldigt turbulent i flocken om man säger så. För 4 år sedan stod en tjej där med sin häst. Flyttade efter ca 8 månader.

Sedan var det bara stallägarens hästar i 6 månader ungefär. Då kom en ny tjej med 2 hästar och hon stod där i drygt 6 månader. Under den tiden köptes en shettis in.

Sedan var det bara stalläagrens hästar ett tag till för att åter igen komma en tjej och ställa sin häst där kortare tid. Samtidigt så tog grannen hem en islänning som fick stå där oxå.

Sedan kom det ett föl i flocken och sedan kom då Simon. I våras delades flocken på alla håll för att unghästen och dräktigt sto skulle få bästa betet och gammelmärren skulle avvänjas från sin unghäst.

Då såg flocken helt plötsligt ut så att Gammelmärren och dräktiga märren stod iihop. Islänningen och shettisen stod i en hage och Simon, araben och unghästen i en hage. Sedan lämnades araben ut på foder. Gammelmärren såldes och i den vevan så fick min börja gå själv. För då föddes fölet oxå.

Nu är det då alltså märren med föl, araben, unghästen, Simon och mitt nytillskott och givetvis shettisen kvar som nu kastats ihop. Den enda som man hundra trodde var ranghögst och som visste sin plats är märren med föl men just nu känner jag mig tveksam till det.

Jag letar redan annat stall för dte är så mycket tjafs om allt ändå. Så förhoppningsvis så ordnar sig allt i feburari mars och tills dess är det nog bara att stå ut. :crazy:

vi har en ponnybox som ska uthyras på vårat stall. en stor häst har, tror jag, precis blivit såld och hon två månaders uppsägningstid, men jag bara tror alltså att den boxen blir ledig

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka