Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Ni kunniga NH-människor! Jag har ett ponnysto i alla bemärkelser;) En trevlig ponny på många sätt men hon är just ponny och sto, vilket...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Goldi
·
R
Träning hej :) mitt varmblod vill inte trava lungt efter en galopp...hur lär jag henne att lyssna...hon lyder inte om man bara göra halt och...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: lakrits
·
A
Träning Hur skulle ni gå till väga om ni skulle introducera en ny häst hos två äldre hästar som är rätt taighta vänner?
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: Seabaz
·
Träning Har en val som är sent kastrerad och många gånger gillar att "skrämmas" och frågasätter vissa saker som man gör med honom. Jag har inga...
Svar
1
· Visningar
954
Senast: Generalen
·
Träning Har precis flyttat min lilla dam till ett nytt stall och efter det så gå det inte att hämta henne ihagen utan hon bara springer...
Svar
10
· Visningar
1 997
Senast: Megs
·
E
Träning nordissto med attityd eller lynnesfel? jättego på alla sätt att sköta om å gosa med. men problemet är när man kräver nåt av henne som...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Alana
·
M
Träning Nu är jag både arg, ledsen kränkt och jävligt öm i ryggen. :mad: Varför då? Jo min kära häst högg mej i ryggen när jag var nere...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: mårran
·
M
Träning Vet någon var man kan köpa W. Müselers "Ridlära" på svenska??
Svar
1
· Visningar
1 427
Senast: Philosophia
·
F
Träning Är det ngn som använder torvmix, alltsâ torv blandat med spân? Hur tycker ni att det är? Sedan undrar jag om ngn har erfarenheter av...
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: ang
·
Träning :) :smirk: I somras när jag fick min nya häst så hade hon varit låg i rang, men så fort hon bytte stall och jag blev ägare vart hon...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Elisha
·
B
Svar
7
· Visningar
5 687
Senast: moonlightgarden
·
Träning Hejsan hejsan! Har på sistonde mer o mer börjat intressera mig för NH, gillar tankesättet mkt, men har i princip ingen kunskap. Tänkte...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Belliz
·
Träning Min häst fick två mindre planerade semesterveckor nu pga massor i skolan och att jag åkte bort några dagar. Skulle rida idag igen och...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: nexxa
·
E
Träning Jag har haft min häst i ett ½ år. När jag fick honom hade han i 3 år mest bara gått, blivit riden ca 1-2 dagar i veckan (han är 12 år)...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: ejn
·
N
Träning Vad tycker ni? Vad är den bästa lösningen sett från hästens behov? En häst som står i en mindre hage (rasthage, grus/lera) från...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: wrangler
·
Träning Hur länge har ni era föl lösa, till exempel in och ut från hagen, och på uteritter och så vidare? Min lille är fem månader nu och han...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: amkm
·
L
Träning Nu, måste ha tips på bra NH böcker med övningar etc. :):)
Svar
3
· Visningar
737
Senast: lemonadsaft
·
L
Träning ska köpa en val-02 alltså fyller han fyra efter nyår. undrar hur ni skulle göra med inridning, viloperioder mm? nån som har tips? nån...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: gladys
·
M
Träning Jag sitter här på msn och diskuterar hästar med en av mina kompisar. Jag hörde om hon skulle vara med på dressyrlektionen idag (det har...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: EmmaJo
·
Träning Kan man lasta ur en häst baklänges i en transport med fronturlastning? :o Är fronturlastning bra eller dåligt? Har "råkat" hyra ett...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: SassesCarloz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9