Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Någon som har några bra tips på hur man kan få på en häst som inte alls tycker om att gå på transporten på ett snabbt och smidigt sätt...
2
Svar
35
· Visningar
1 911
Senast: CaliforniaSwed
·
H
Träning Många av dom frågor som återkommande ställs här kan ni få svar på genom att se Monty Roberts vid sitt nästa Sverigebesök våren 06-...
Svar
14
· Visningar
1 106
Senast: hovis
·
Träning Nån som har några tips på hur man får in en häst i transporten som inte ens går på när den fått tre sprutor lugnande och fem personer...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 902
B
Ridning Har fått påståendet av andra, att ridning med akademisk träning gör att hästarna går på bogarna. Då Branderup var här i Sverige och...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
22 051
Senast: Lavinia
·
C
Träning hejsan! jo jag skulle villa rida in en häst nån gång... men jag har ju aldrig jort det förut och vill bara veta hur man gör! det kan ju...
Svar
18
· Visningar
1 770
Senast: shampiz
·
M
Träning Hej. Jag har en varmblods hingst på 12 år som jag haft sen i höstas. Han har har varit riden sen han var drygt 3. Problemet är att så...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: allroundhästarna
·
Ridning Tydligen kommer Bent till Skåne i mars 2006. Stod tydligen annons i ngn av de senare hästtidningarna som ges ut i Sverige. Vad jag...
Svar
17
· Visningar
1 201
Senast: amazonas
·
G
Ridning I går begav jag och en vännina till mig oss över till danmark för att kolla på Bent,det var nog det bästa jag sett och gjort påväldigt...
Svar
7
· Visningar
1 254
Senast: amazonas
·
M
Träning Förbannad så in i #¤##&#)& nu när jag kom hem och kände att jag måste få skriva av mig, det första inlägg jag ser är från Nehalennia som...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
15 650
Träning Hejsan allihop! Jag har haft min pony ute på foder i fyra år. jag fick henne när jag var nio och nu är 21. hon blev inte så bra skött...
2
Svar
28
· Visningar
7 121
Senast: Tolly
·
D
Träning Har tittat runt lite på olika trådar, och så fort någon har något problem av något slag så får personen tipset att bli mjukare i...
2
Svar
24
· Visningar
2 924
Senast: pascalle
·
M
Träning Hur har Ni era hästar installade? Hemma, eller inhyrd i annat stall. Skulle vara intressant att höra hur det fungerar för Er som har Er...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: linafina
·
L
Träning Min d Ponny stegrar sig och sparkar bakut å bockar. det är verkligen jätte jobbigt eftersom man blir skrämd. jag rider me chabong. men...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Lejonelle
·
D
Träning Jag skulle behöva lite tips på övningar som bygger upp hästens benmuskler! Min häst har lätt för att vricka sig, och att stärka muskler...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: bengall
·
A
Ridning Hur gör ni när ni skall motionera era hästar?? Självklart kan mina röra sig hur mycket de vill i hagen, men speciellt haflingern rör sig...
2
Svar
32
· Visningar
2 959
Senast: Immer
·
D
Träning Är det någon som har några bra boktips att ge mig om Unghästens utbildning? Som tar upp typ longering, insittning, ridning, övningar...
Svar
4
· Visningar
1 452
L
Träning Jag skrev en tråd för ett tag sen om att lägga på täcke över vinterpälsen.. Och då sa ni att det inte var bra att göra det för då hade...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Lillajag88
·
B
Träning Jag har jättestora problem med min balans. De är alltså inte bara när jag rider utan jag har verkligen URKASS balans. Jag kan alltså stå...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: jezzie-
·
M
Träning Hejsan. Ibland när jag ska leda min ponny ut och in ur hagen och in i stallet så följer han inte efter mig. Han bara ställer sig och...
Svar
6
· Visningar
632
Träning vad ska ja göra? :( Orkar snart inte me henne mer, hon bockar nästan av mig varje gång vi rider (trav o galopp) o ja vet inte va ja...
2
Svar
21
· Visningar
2 157
Senast: Linn3a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Höjda elpriser
  • Valet i USA