Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Hej! Jag har ett problem! Jag är ny medryttare på en 10-årig valak (varmblod/kallblod) som en gång skulle blivit en travare. Han blev...
Svar
15
· Visningar
1 455
Senast: AnnaKarinA
·
Z
Träning Min nyinköpta fyraåring har insett att man med lätthet kan hoppa över 1.30 staket med el. Vi har nu funderat på att bygga sk...
2
Svar
28
· Visningar
2 329
Senast: Blossom7
·
S
Träning Har en 1½ åring som är väldigt dominant (mot både människor och hästar). När andra än jag hanterar henne kan hon vara en lite jävel och...
Svar
3
· Visningar
688
Senast: Mitrolle
·
C
Träning Vilka små övningar brukar du och din häst ägna er åt när ni rider ut? Jag tänker på vanliga små "vardagsövningar" i allt från dressyr...
Svar
11
· Visningar
5 429
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Tanken som slår mig när jag är inne på detta forum är att det i så sällan talas om hästens personligheter, kommunikations förmågor...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 470
Senast: Lord Owen
·
W
Träning jag har en 17årig korsningsvallack på foder, han har väldigt bra kondition och orkar mycket. Han har dock en väldans svankig rygg men...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: mårran
·
S
Träning Jag rider en häst som inte är så mycket utbildad och gärna går emot skänkeln och inte vill böja sig. Jag rider för 2 olika tränare som...
Svar
9
· Visningar
1 736
Senast: lolouice
·
P
Träning Hej, min fyra åring växer, säger min tränare, när han sparkar bakut.Speciellt i galoppen. och får därför inte ansträngas för mycket.Men...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Hot Shot
·
Träning I stallet har vi ett föl som för ett par månader sedan slet av sig halva hälsenan.. :( Föl och sto har nu haft boxvila i två månader...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: maria_b
·
Ridning Placerar tråden här först - för att jag är nyfiken på hur ni gör. Frågan är egentligen enkel och syns i rubriken - hur introducerar ni...
2
Svar
20
· Visningar
2 380
Senast: evis
·
M
Träning Jag flyttade min häst till ett nytt stall för 1,5 vecka sedan. I början när hon kom dit var hon "öronen framåt" mot alla andra hästarna...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: Anja586
·
G
Ridning Jag skulle vilja ha förklarat, eller ett tips på var man kan få hjälp med att lära sig jobba hästen från marken i öppna och sluta. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 518
Senast: Totola
·
K
Träning så ge mig ridtips? hur får jag bort magen, och skaffar en massa ryggmuskler på pållan? även muskler på andra ställen men i första hand...
Svar
15
· Visningar
1 903
Senast: MariaAhmira
·
Träning Har inte det gått lite väl långt? Nu menar inte jag alls att vara negativ mot NH, utan snarare mot den "tradionella" hästhanteringen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 534
Senast: Vinja
·
Ridning Hur många här rider akademiskt på sina nordsvenska travare som startar? När anser ni att det är lämpligt att börja rida en nsv,Nämn alla...
Svar
8
· Visningar
1 066
Senast: faksen
·
Träning I en annan tråd så skrev en användare detta: Het är inte ett naturligt tilstånd, utan ett symptom på ngt. Det spelar ingen roll...
2
Svar
23
· Visningar
2 058
Senast: Centaur
·
Svar
81
· Visningar
6 595
Senast: CrazyMia
·
Träning Hejsan allihop! Jag är alldeles ny här så jag hoppas att min fråga ligger på rätt ställe. Har en lite fråga angående det här med...
Svar
11
· Visningar
3 127
Senast: Jazza
·
Z
Träning Har en valack född -03. Han är löshoppad många ggr och tycker det är kanonkul. Inga problem där med hoppviljan etc. Tror han löshoppat...
Svar
3
· Visningar
1 278
Senast: elle12
·
S
Träning Hur bär man sig åt när man vill lära sin häst skänkelvikning?
Svar
7
· Visningar
4 001
Senast: sasucatu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama