Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej. Hur många av er tränar freestyle ridning, dvs rida utan träns o sadel? Hur tränar ni? Tips frågor och goda råd uppskattas :banana:
2
Svar
26
· Visningar
2 291
Senast: Filosofen
·
J
Träning På ridskolan där jag nu rider finns det hästar som verkar ha bestämt sig för att alltid hoppa av för tidigt och därmed för att...
Svar
3
· Visningar
979
Senast: Jo_bo
·
M
Träning För det första..vet ej om denna tråden kommer under rätt forum. Om inte ursäktar jag mig. Satt och läste på nätet att Jordbruksverket...
2
Svar
22
· Visningar
1 600
Senast: mamsen
·
Träning Hur högt ska bindringen i en spilta sitta? O hur långt ska repet som dom är uppbundna i vara? Är tråden fel, flytta gärna.
Svar
7
· Visningar
862
Senast: sasucatu
·
Ridning Eckhardt Meyners - vi var där - någon mer? Intressant var det, verkligen. Enda lilla minuset kanske att liite mer ridinstruktion kunde...
Svar
13
· Visningar
1 649
Senast: CarolaLind
·
A
Träning Har nån varit med om några olycker vid löslongering? alltså när man släpper hästen lös i manegen och den får röra sig fritt? hästar som...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: Anja586
·
H
Träning Vet inte om tråden är på rätta stället, men hoppas på svar ändå :) Det är så att jag gör ett projektarbete om hästens närmiljö och...
Svar
2
· Visningar
1 147
Senast: Roheryn
·
S
Träning Hejsan! Jag har en fullblodskille på 3år..(valack) jag har hört en massa om att folk gör 3årstest på sina hästar vilket jag har...
Svar
6
· Visningar
1 283
Senast: elle12
·
L
Ridning Vad är akademisk ridning på riktigt? Är det svårt att lära sig? Några sidor?
Svar
1
· Visningar
826
Senast: lemonadsaft
·
S
Träning Håller på att rida in mina två kusar...(arab/travre) Dom har stått och varit ohanterade i 7-8 år innan jag tog mig an dom..så ni...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Nosslin
·
Träning Har en nyinköpt hinsgt av rasen oldenburgare på fem år. Nu är det så att han har för säg en massa hys bla när man går med honom så...
Svar
11
· Visningar
2 114
Senast: älgen
·
Träning Hej, jag har en D-ponny på 10 år (enl. tänderna) hon är väldigt orolig i boxen, sparkar, går fram å tillbaka, väver i stort sett allt...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Linduzz
·
N
Träning Hej alla kloka bukare! jag har en extremt svårfångad islandshäst på 10 år. eller rättare sagt, han är svårfångad i perioder, tex de...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: IrpaSnirpa
·
M
Ridning Hej hej Ja har inte ridit mer en i ca 8år och är bara utbildad ca LC/LB dressyr e det för lite för att börja träna barock ? Måste...
Svar
4
· Visningar
1 077
Senast: myoushu
·
A
Träning Min häst, som jag hyr sedan lite mer än en månad, har helt plötsligt bestämt sig för att inte trava längre. Det började för drygt en...
Svar
17
· Visningar
942
Senast: Seabaz
·
N
Träning Jag skulle behöva all hjälp jag kan få! Är blivande "hästmamma" så vi börjar med att bygga stall. Skulle vilja få svar om erfarenheter...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: Trissa
·
M
Träning Vet inte ens om jag är på rätt forum, är säkert helt ute och cyklar ;) Har funderat länge på detta och inte kommit fram till...
Svar
7
· Visningar
910
M
Träning Hejsan. Jag skulle vilja ha många övningar som man kan göra med hästen så häster lyder och förstår att det är jag som är ledaren...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Skrauti
·
Träning Jag tycker att det med jämna mellanrum dyker upp frågor om vad som är tillåtet vad gäller allemansrätten och ridning i våra marker, så...
Svar
2
· Visningar
682
Träning Jag är inte så insatt i ämnet, men varför måste det vara så grymt?:confused: Om jag har förstått det rätt så är det en väldigt bra...
2
Svar
33
· Visningar
2 766
Senast: Reebok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter