free style ridning

Sv: free style ridning

Det jag tyckte var intressant det är att dom aldriganvänder ens en grimma vid inridningen. Ingenting....
Sen använder han en sadel ibland men inte alltid. Se levaderna.
Det ser så vackert ut....man blir så avundsjuk!

Honza Blaha, måste jag se när han kommer till Sverige! Har ni sett den där filmen "the horse whisper"? Början är lite amatör töntig men på slutet visar han vad han har lärt sin häst. Helt fantastiskt att se ett sånt sammarbete. Ser ut som en Elit hund i lydnad!
Suck....hem å öva som sagt var....

The Horse Whisperer Too
heter filmen
vad tycker ni?
Någon här som tränar Parellii?

Ja, vi är några hittills på bukes. Det finns en tråd "PNH Någon?" tror jag det heter.....

:banana:

Han är gammal Parellielev, han tränade för David Lichman och Parellis och gick intruktörsutbildningen i Colorado. Men sedan några år tillbaka kör han utanför Parellisfären. Tyvärr finns det inte så mycket info på engelska på hans hemsida. Jag var fotfolk på kurs i DK i somras för honom. Han är helt fantastisk med hästar!

Filosofen skrev:
Han är gammal Parellielev, han tränade för David Lichman och Parellis och gick intruktörsutbildningen i Colorado. Men sedan några år tillbaka kör han utanför Parellisfären. Tyvärr finns det inte så mycket info på engelska på hans hemsida. Jag var fotfolk på kurs i DK i somras för honom. Han är helt fantastisk med hästar!

Lyckos dig:smirk:
Jag blev mycket imponerad av filmerna och bilderna.
Jag är hund tränare på elit nivå och det sammarbetet som Honza visar med sin häst påminner mycket just om hund lydnaden när den fungerar som bäst! Det hade varit otroligt häftigt att uppnå en sån fantastisk kontakt med en häst:banana:
Jag bor i Skåne så kommer han till DK igen så har jag inte så långt att åka. Känner du till om han är på väg dit igen??
Hoppas:bump:

Jag skulle tro det, han brukar åka regelbundet till det stället. Han var där 3 gånger förra sommaren. Jag har PMat dig mer info.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
191
Senast: Sryoqwe
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Tora
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 745
Senast: mamman
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama