Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Jag har en tjej på fem år som är korsning Arab/Kallblodstravare Jag har haft henne ca 1,5 mån.. Hon är ca 160 i mankhöjd och är ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 150
Senast: Sissan
·
Träning Ja, jag antar att vi alla inte är ense om det är bra eller dåligt för våra hästar? Fick en tanke i måndags då jag va upp till hästen...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 314
Senast: Jenka
·
Träning Nu skiter jag i det... jag ger upp :( Jag orkar inte mer....
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 703
Senast: Vimsan
·
Träning Har en 3-årig, snart 4-årig underbar pålle! Allt jag önskar är att jag & han tillsammans kan utvecklas & skapa ett bra förhållande. Men...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: Netted
·
Träning Finns det någon som fått skador gjorda från sparkar av häst med guldskor??Vill bara veta för jag tycker guldskor är kanon att ha bak då...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: charmant
·
Träning En liten fråga som buggat mej ett tag.. hur får man upp muskulaturen över korset utan att rida cavaletti och klättra?:confused: Äger...
Svar
1
· Visningar
1 011
Senast: Mitrolle
·
P
Träning Låter hästen springa runt runt och jagar på den? Stoppar hästen efter varje runda? Stoppar, leder en bit och släpper iväg den...
Svar
11
· Visningar
1 346
Träning Jag tror detta passar bäst här under grundutbildning Min häst har så länge jag haft henne haft problem med konsentrationen i halterna...
Svar
9
· Visningar
1 326
Senast: babsan
·
Ridning Har ni några tips och övningar för att få en mjukare och rundare galopp. Pålle blir som en planka i kroppen och varje språng känns...
2
Svar
20
· Visningar
3 800
Senast: Totola
·
S
Ridning Jag har införskaffat mig en sån. Men den är lite hård i sätet. Är alla det? Eller är det mitt beniga a*sle som är orsaken? Blir det...
2
Svar
39
· Visningar
2 760
Senast: Lord Owen
·
P
Träning Som rubriken säger, vad gör ni med era 3 åringar? (4 till våren) Rider ni? eller låter ni dom vila nu? Hur ofta tider ni? Tränar...
2
Svar
25
· Visningar
2 202
Senast: ladymiranda
·
M
Träning hur var det med passen nu, räcker det att ha skickat in det detta året för att slippa straffavgift:confused: ute i god tid...:angel...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Minilott
·
Träning Har hört att hästar som blivit flaskmatade som föl kan bli väldigt jobbiga som vuxna, har undrat länge hur detta yttrar sig, alltså på...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Masse
·
P
Träning Liten undran... Är det skadligt för föl att enbart gå tillsammans med sina mödrar tills de blir 8-9 månader gamla? (Två ston och deras...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: giffan
·
Träning har en kompis som sköter ett fullblods sto.. som är så stillsam å lugn och go att pyssla med å rida osv.. MEN ibland huxflux i...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: Shimzy
·
Träning Min häst har börjat "tappa balansen" då och då... den senaste veckan har hon vid tre tillfällen snubblat till helt plötsligt och gått...
Svar
9
· Visningar
2 275
Senast: elinco
·
Träning Har ett litet ettrigt sto. Hon gör inget, sparkar inte o bits inte, men piper eller grymtar så fort jag ber henne om något. Det kan...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: sasucatu
·
S
Träning Jag tränar lite dom sju lekarna med min islandshäst. Allt går jätte bra tills ja ska flytta bak o fram del. Jag tycker lite löst o...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Twist
·
Z
Träning i transporten, dvs 3/4-bom, finns det några nackdelar med det? (Bortsett från att de vänjer sig vi det och kan ha svårt att åka smalt...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: ann80
·
A
Träning Jag har haft min fjording sen han va 4 år, och han är uppväxt på Taffsnäs fjordhäst ridläger i Gnesta.. vilket betyder att han inte va...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: Jejan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama