Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning hejsan allihop! jag har en liten go ponny, men dessvärre e hon inte alltid så go som till exempel när jag ska rida ut själv så...
2
Svar
20
· Visningar
1 573
Senast: älgen
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
1
· Visningar
647
Senast: Alecto
·
Träning Jag kör lite NH med min häst. Vi har kommit så pass långt att han går bakom mig, går i mitt tempo, följer med om jag springer, backar...
Svar
7
· Visningar
1 014
V
Träning Utbildning av minishettis & mej själv genom tömkörning står på listan nu över saker som bör göras. Så jag behöver lite hjälp att...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: Lena78
·
V
Träning Hur ser en lämplig igångsättning för en minishettis ut? Tömkörning då eftersom hon är för liten att rida. Och sen ett bra...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: trollsetra
·
M
Träning Hejsan. Har en ponny som stannar så fort man leder honom. Vet inte hur jag ska göra. vill ju inte skämma bort honom genom att locka...
Svar
9
· Visningar
1 091
Senast: Tolly
·
S
Träning Är det bara jag som fortfarande rider på ponny? Jag är 164 och väger kring 55 och har en ponny på 146 (kraftigt byggd) Jag har haft...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 088
Ridning Nu är jag hästlös sen ett par månader tillbaka. Känner att jag VILL fortsätta utvecklas (men inte lägga ut stora pengar på det...
Svar
5
· Visningar
968
Senast: Totola
·
B
Träning Min häst har börjat blivit surare på mej när jag börjat hantera honom med hjälp av mitt kroppsspråk, oftast när jag flyttar honom åt...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: Sandrew
·
S
Ridning Min häst vill inte söka sig framåt-nedåt. Om jag jobbar henne i en högre form en stund, drar hon bar tyglarna ur händerna och har...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: Elisha
·
Träning Några av er kanske läste min andra tråd, ca en månad gammal där jag beskrev hur pållan testade mig rätt så rejält. Jag tog tag i...
Svar
1
· Visningar
784
E
Träning Hej allihopa! Jag är helt ny här på forumet. Jag har en unghingst på 1.5 år som inte alls vill stå still på gången i stallet. Hur gör...
Svar
11
· Visningar
2 086
Senast: Ysa
·
F
Träning Snälla är det ngn som vet hur långtid det tar för passet skickade efter i september, då stot kom men har inte fått det än :eek: :eek...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: Bison
·
S
Träning hej. vet någon om det finns ngt bra att ge vid trp..? vi har köpt en väldigt orolig o rädd häst som vi ska hämta.. den ska åka 20 mil...
Svar
11
· Visningar
1 279
Senast: Bill
·
F
Träning Mina hästar, alltså. De har alltid kivats lite när de är dags för fodring, kraftfodret är deras lyckostunder. Jag har ju en del i att de...
Svar
6
· Visningar
962
Träning Jag hade ett gotlandsruss som vandrade i boxen. Han gick runt så mycket att det blev en rund cirkel i boxen. Det spelade ingen roll om...
2
Svar
20
· Visningar
2 286
Senast: Carolrita
·
S
Träning Jag har i ett par månaders tid varierat med lite löslongering med min häst ibland. Har gjort jouin up som gick enligt regelboken. När...
Svar
15
· Visningar
2 154
Senast: sockerhumlan
·
C
Träning Min 4-åring har väldigt lätt att gå i för hög form med tanke på ålder och utbildningsnivå. När jag "visar vägen" för att få honom i en...
2
Svar
20
· Visningar
2 347
Senast: Myy
·
S
Träning Jag har aldrig longerat med träns, utan brukar alltid köra med grimma. Ska man fästa linan på annat sätt när man använder träns? Hur...
Svar
8
· Visningar
3 808
Senast: månFare
·
A
Träning Jag hade en tråd inne för inte så länge sedan om mitt femåriga sto som var svårhanterlig.. Nu är det så här att det är ett specifikt...
Svar
12
· Visningar
1 166
Senast: anneli_689
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama