Få hästen i lägre form

Sv: Få hästen i lägre form

Hejsan!

Ett bra tips för att få hästen att söka sig framår- nedåt är att trava i högt tempo rakt fram på skogsvägar. Ryttaren rider lätt eller står i fältsitts. Har du någon vän med travhäst så passa på och häng med de ut när de kör och håll din häst i trav. Då blir det en trav som de flesta ridhästar vill gå framåt- nedåt i. Vill du jobba i paddocken/ridhuset så rid även där i ett lite högre travtempo, lättridning, och byt riktning ofta med lite ledande tygeltag om du tycker att det behövs.

Lycka till!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 324
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 003
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 456
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar