Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning hej min häst är jätte snäll att skritta ute men sen i traven vill hon bara galoppera. och när hon får galoppera gå de jätte snabbt...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Ronjaa
·
F
Träning Rider ni på era ridbanor nu när det är fruset? Skrittar ni bara eller travar och galopperar ni också?
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Egonson
·
M
Träning Hej alla glada! Jag har funderat på det här med ledarskap osv. Har läst en massa inlägg här och på andra sidor! Tycker att det här med...
Svar
1
· Visningar
657
Träning Måste få berätta: Har nu sålt min älskade c-ponny men tänkte ändån berätta hur han var.. Pållen var vild och ledarhingst över 3...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: attsy
·
Träning Många tråder i det ämnet för tiden... Har frågat mig själv VAD det är som är "fel" med en häst som ej kan vara borta från sina kompisar...
2
Svar
23
· Visningar
2 181
Senast: Splittan
·
S
Träning Ett dilemma; Min häst har pga av felridning svårt att hålla ordning på sin kropp. Vid 3,5 års ålder reds han på gramantyglar pga av...
Svar
17
· Visningar
1 554
Senast: Redrockets
·
Ridning Fortsätt diskutionen är! det var nån som ville att jag skulle starta en ny med de har så jag gjorde :p Så prata på ni,, det var lite...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: Susan
·
Träning om NH, eller kanske två, vilka ska jag investera i då? Har lite ledarskapsproblem med min unghäst som litar mer på sig själv än på...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Albert
·
J
Träning Hej hopp! jag tränar lite NH med mitt sto, hon kan liksom flytta sej och så, men jag skulle vilja ha tips på lekar som man kan göra med...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: _jossan__
·
G
Träning Hej på er! Jag har en äldre häst med problem med sk ringkota på ena frambenet. Eftersom det lätt blir inflammerat där är det osäkert om...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: _jossan__
·
R
Träning hej! hur får man en travare att sakta av? om man drar i munen så ökar dom bara. hur gör man dom mjukare i höger sida?? dom...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: woffihaa
·
T
Träning Min häst har vilat i december (unghäst) och jag ska börja sätta igång honom i mellandagarna igen hade jag tänkt. Men hu vad jag INTE...
Svar
6
· Visningar
1 189
Senast: Tuva-Li
·
G
Träning Visst finns väl det, när på året är det och vad ska hästen kunna ? :rofl:
Svar
4
· Visningar
3 371
Senast: Goldi
·
T
Träning Ja det kan man verkligen säga att jag har. Ingen kan rida honom utom jag och nu verkar det knappt som om någon kan hantera honom=( Han...
Svar
19
· Visningar
2 833
T
Träning Hur länge tycker ni att det ska gå mellan utfodringarna i hagen? När det handlar om en hage som i princip är gräsfri och det är hö det...
2
Svar
32
· Visningar
2 352
Senast: satanic
·
P
Träning har ett stoföl som är sålt.. och snart ska hon lämna oss men jag är så nervös över transporten, hon bryr sig inte när vi tar ut mamman...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: lycka
·
C
Träning Ni på buke som brukar rida på frusna sjöar om vintern - har ni koll på hur tjock isen bör vara för att hålla för ett stycke häst...
2
Svar
26
· Visningar
2 968
Senast: CcE
·
L
Träning Det är såhär att min häst har fått fång/hovbensförsänkning.. Jag tycker så synd om honom när han står där i sin box och inte får gå ut...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: allroundhästarna
·
E
Ridning Jag är ny här hmmm hej alla!! Jag har tränat lite AR nu i ca tre månader,varit på kurs som fotfolk,kollat på Bent i Danmark och läst...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: stintomara
·
H
Träning God lunch, allihopa! Bli rokig på sköthästen i bland, när vi kommer på vissa ställen får hon för sig att tvärstanna. Hon VÄGRAR...
Svar
4
· Visningar
716
Senast: Hästbiten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama