Hur tjock is för ridning?

Sv: Hur tjock is för ridning?

Nej vad läskigt att våga sig ut på isen med hästen nej nej jag håller mej på land Det är nog halt på land

15 cm kärnis vill jag ha för för en häst. Vårisar eller isar som är frusna i flera lager måste bedömmas från fall till fall.
När det är tjäle i marken och snöfritt är sjöis som underlag det skonsammaste underlag som finns.

Ok, förklaringen på varför man rider på isen har jag fått men blir det inte väldigt halt?

/Jenka som aldrig ridit på is och inte vet om hon skulle våga heller...

Kurant skrev:
Vad i helvete ska ni ut på isen och göra ?!?
Öh, det är ett fantastiskt underlag.
Bor man dessutom som jag i en trång fjälldal med vatten mitt i, så är det självklart en stor frihet med isen.

Jag fattar inte heller varför ni ska rida ute på isen! Det kan ju vara livsfarligt!

Och hur halt är det inte? Hästen måste ju halka i galoppen och skada sig tycker jag. Tänk på ryttaren då. Fy, nä.

:O :O

LionQueen skrev:
Jag fattar inte heller varför ni ska rida ute på isen! Det kan ju vara livsfarligt!

Och hur halt är det inte? Hästen måste ju halka i galoppen och skada sig tycker jag. Tänk på ryttaren då. Fy, nä.

Hört talas om isbrodd? Och om snö, som packas hårt på isen?

När ni plogade på isen, plogade ni då så att det blev blankis? Det är väl bättre med blankis än om det är ett lager snö ovanpå?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 687
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Korven
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka