Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min pålle sattes igång efter tre års ridvila för ett par månader sen. Skrittades första månaden, och jobbade mycket med uppmjukande...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: mackan
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: nexxa
·
Träning I tidigare trådar om hurvida man ska sälja eller avvliva sin häst, har jag kallats egoist och att jag tror jag är den enda som klarar av...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 968
Senast: gladys
·
Träning Några av er kanske läste min andra tråd, ca en månad gammal där jag beskrev hur pållan testade mig rätt så rejält. Jag tog tag i...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Madelene
·
Träning Har ett varmblod, dvs en före detta travhäst som går i bra galopp i vänster o fattar den utan problem. Men när man kommer till det högra...
Svar
10
· Visningar
2 279
Senast: mackan
·
J
Träning Jag lyckas alltid glömma vad som är att "rida lätt på rätt sittben". Är det någon som vet när man ska sitta ned i traven resp stå upp...
Svar
3
· Visningar
878
Senast: nexxa
·
E
Träning Hur ska jag göra för att sluta luta mig för mycket framåt när jag rider? Tänker på det hela tiden och tränaren gör det men likförbannat...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: dear_jessie
·
Träning Jag vet inte hur jag ska göra. Jag sitter snett i sadeln med vikten mer åt vänster och det ger mig stora problem i min ridning. Min...
2
Svar
25
· Visningar
6 068
Senast: Loppfrö
·
D
Träning Funderar på att skaffa en minishettis. Har redan ett halvblod och undrar ifall man kan ha dom tillsammans, i samma box alltså. Vilka...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: syrran
·
Träning har någon härinne provat att fodra med speciellt foder för att stabilisera hormonbalansen och få stoiga ston och hingstiga vallacker el...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: LionQueen
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
7
· Visningar
1 220
Senast: Toria
·
Träning Jag fick rådet av en hopptränare att ibland longera min häst med gummisnodd för att få honom till en låg form och komma åt rygg/länd...
2
Svar
23
· Visningar
3 161
Senast: månFare
·
Träning Jag behöver tips på hur jag får min unghäst att sluta tugga sönder hagkompisarnas täcken! Anti-bite verkar inte funka. Har ni tips på...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: Weataz
·
Träning Min häst är väldigt dominanti hagen och jagar omkring dom andra vid hö fodringarna. Dom går 6 hästar på tyvärr för liten yta, men dom...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: nogat
·
M
Ridning När jag sitter ner i trav "fladdrar" min fötter väldigt mycket. Överlivet och övre sittbenen är väl hyffsat stilla(men skulle kunna vara...
Svar
8
· Visningar
1 578
Senast: Totola
·
Träning lite konstig fråga kanske..men funderat lite..kan det vara skadligt på ngt sätt pga att det ju blir väldigt tungt osv..eller är det bara...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Saybia
·
S
Träning Hej! Har en ponnyvalack som står som sällskapsponny i ett annat stall än mitt egna. Jag betalar för ponnyns kostnader och sköter...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: norrland65
·
P
Träning Vet inte riktigt hur jag ska göra.. Ska på träning i morgon men hästen har vilat idag pga snöstormen:crazy: och så har jag inte...
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Izabel
·
R
Träning Hej. Jag har en liten C ponny som jag rider. Han är hur go som helst från marken, men när man sitter på ryggen förendras han helt och...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: saen
·
Träning Jag har ett 6 månaders stoföl (islandshäst) hos mig som tyvärr blev moderlös vid 3 veckors ålder pga att mamman blev så sjuk att man...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022