Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej Jag skulle vilja ha tips av er på olika övningar som man kan göra med sitt föl / unghäst.. så att den blir trygg och litar på en och...
2
Svar
21
· Visningar
2 472
Senast: jea78
·
S
Träning Jag har en kille på 8år som jag köpte ohanterad från ett dåligt hem för ca.1,5år sedan. Har kommit så långt att jag rider lite i trav...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: mackan
·
L
Träning Finns det någon som har erfarenhet av sin häst att få den att gå på hinder, då den har gått steepelchase? Kan knappt få mitt fullblodsto...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Panikie
·
R
Träning Jag behöer veta vad det kostar att ha foderhäst. Hur mycket kostar hovslagare, vetrenär och försäkring mm??? :confused: :confused:
2
Svar
31
· Visningar
3 200
Senast: Bumbiiii
·
L
Träning Hur kan man se på ett föl att det kommer att bli "bra" i dressyr ex. -Steget man ju till viss del, formen på hästen men är det värt...
Svar
6
· Visningar
1 141
Senast: mimus
·
E
Träning Idag när jag skulle hämta min häst så hände en lustig sak som hänt två gånger nu. När jag gick emot henne så vände hon och gick ifrån...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: et_flikkan
·
D
Träning behöver lite tips..min polle blir väldigt glad när man är ute och rider i gallopp..när man sedan ska sakta ner blir hon lite kinkig och...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Blandrastik
·
S
Träning Jag vet inte om denna tråd passar in under hästvård, men jag provar. Jag ska bygga ny stallbyggnad till sommaren och står i valet och...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Tölva
·
A
Träning Mitt vamblod har nu stått i ca en månad på grund av begränsad ridmöjlighet. Hur mycket tar han skada av det? Han har stått mycket förut...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Hillybarn
·
L
Ridning Är det någon här som vet om/när/var Julio Borba kommer hit nästa gång?
Svar
12
· Visningar
1 676
Senast: loki
·
E
Träning Tycker att NH verkar vara intressant, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna börja... Det finns aldrig nårra clinics här runt...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: cafu
·
Träning Hej! Jag har en medryttarhäst sedan 1 månad tillbaka. Vi håller på att lära kanna varandra och det går framåt. Men jag har ett...
Svar
9
· Visningar
845
Senast: tjihoo
·
Träning Hästen jag rider har, iallafall med mig, en stark tendens att göra volterna minimala när jag ska fatta gallopp så det blir sällan någon...
Svar
8
· Visningar
789
Senast: Smulu
·
T
Träning Hejhej.. Jag har en häst på nio år och nu i vintras har han fått för sig att han vägrar gå! Han är envis som synden, och jag likaså...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Blandrastik
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av råd ang hur jag skall hantera min 1,5 åring (arabtös) när vi är ute på promenader. Problemet är det att hon...
Svar
16
· Visningar
1 161
Senast: El Karisma
·
W
Träning Vert att det finns många trådar om detta min inte om just det problemet eller snarare frågan jag har . Mitt sto har stått på boxvila...
Svar
19
· Visningar
1 257
Senast: cajsa
·
S
Ridning Jag skulle vilja ha lite tips på övningar som får hästen att jobba med bakbenen så man verkligen känner det där trampet där bak. Så...
Svar
9
· Visningar
1 599
Senast: Totola
·
P
Träning Har fått möjlighet att rida ett fyraårigt varmblod, ska inte startas i trav, utan bara gå som ridhäst. hon är inriden. men det känns...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: Myy
·
Träning Har lite problem med mina småponnier som går på ridlekiset. Vi är ofta ute i naturen och de vill gärna ta ner huvudet och äta. De små...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: MulleMonster
·
N
Träning jag är faktigs lite sur på dom här hästpassen. jag skickade in mitt hästpass för typ för två månader sen och har inte än fått mitt...
Svar
3
· Visningar
859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka