Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Jag har precis börjat lite lätt med AR och jag har undrat ibland: när ni håller på och analyserar och vänder och vrider på minsta...
2
Svar
36
· Visningar
3 623
Senast: PAC
·
L
Träning hejsan! jag letar efter en MINDRe storhästalltså upp till 160cm och har tänkt mig en smäckrare modell då jag går från ponny nu...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 561
Senast: MissCrazy
·
T
Träning Hejsan! Jag skulle vilja ha lite råd. Jag ska hjälpa till att skola om en travhäst till ridhäst. Det är så att jag ska ha hästen på...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Tisselille
·
M
Träning Jo, nu är det såhär att hästen för tillfället bara får skrittas. Och efter att ha skrittat/lett henne i ca 1 vecka nu så börjar vi båda...
Svar
9
· Visningar
1 353
Senast: _Mimmii_
·
Träning Jag har en i övrigt underbart lätthanterad häst men EN sak går jag bet på. Sprayflaskan. Hon blir totalt panikslagen så fort jag sprayar...
2
Svar
28
· Visningar
2 246
Senast: Giraff
·
S
Träning hej...min häst ä sån att när man kommer in i hagen går hon alltid iväg....:crazy: va ska jag ghöra för att få henne glad när jag...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: sweetie babe
·
Träning Olyckan som skett i Hjo gjorde mina funderingar aktuella... Jag brukar ibland tänka att jag borde ha hjälm när jag hanterar hästarna...
2
Svar
22
· Visningar
1 978
Senast: Giraff
·
H
Träning hur ofta är ni ute i skogen och bara lunkar med era hästar? själv försöker jag så ofta jag kan,har en gammal fjordgosse som är en...
2
Svar
27
· Visningar
1 674
Senast: Intermezzo
·
S
Ridning Hej! Har äntligen fått börja rida min häst igen som fått vila i 4,5 månad! Man njuter av varje steg kan jag säga! :love: Nu till...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Totola
·
H
Ridning Jag har en 5 åring som inte orkar bära sig i galoppen. Det är stort, han är lång och det är ett lok som är svårpåverkad, han orkar inte...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: PAC
·
Träning Nyårsnatten blev en plåga för flera av våra hästar. Runtomkring oss sköts raketer halva natten. Vi hade förberett oss väl genom att...
2
Svar
25
· Visningar
2 041
Senast: Z3:an
·
R
Träning hej! hur tränar man hästens balans?? min häst har jätte dålig och trillar inåt i galoppen bla. Hur ska jag göra? vilka...
Svar
7
· Visningar
898
Träning har en svensk ridponny valack, till våren blir han 4 år. Han har raserna :engelskt fullblod,welsh, russ,tinker. Undrar hur hårt och hur...
Svar
4
· Visningar
912
A
Träning hej! Undrar vad jag ska göra för att få min shettis lite mer på hugget? Han är 12år och JÄTTE slö. Vet inte om det kan bero på att han...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Skulla
·
Träning Hade ni täcke på era hästar då??? Stallägarna blev lite förvånad att jag inte ville ha täcke på mina hästar i går. Det blåste endel och...
2
Svar
37
· Visningar
2 223
Senast: EllPri
·
Träning Nu har jag ett dilemma här, och för mycket snor i hjärnan för att tänka själv. Ska åk imorgon och kan inte bestämma mig vad jag ska klä...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: Blandrastik
·
J
Träning vilket kroppspråk ska jag ha om jag vill att min äst ska gå runt mej i en cirkel? Har testat en gång, men då funkade det bara ett halvt...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: _jossan__
·
H
Träning Behöver lite hjälp då jag inte vet hur jag ska göra! Ska jag flytta eller inte? Stall 1: (nuvarande stall) Stort stall med många...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: moonlightgarden
·
Träning alla med de nya 4 åringarna ( födda 02;) ) vad kan dem och vad har ni för mål med dem detta året??
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: kentflikkan
·
Träning Vad ska man rent konkret göra när hästen sticker när man ska hämta den i hagen?? Har ni nått tips? Oftast så kommer Eagle fram till...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Fjasut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama