Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning jag är faktigs lite sur på dom här hästpassen. jag skickade in mitt hästpass för typ för två månader sen och har inte än fått mitt...
Svar
3
· Visningar
859
R
Träning Har precis fått hem min nya foderpålle. Han är en kallblodig travare som jag ska rida. Idag var jag ute och gick med honom, jag...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: Alkemisten
·
J
Träning Hur gör man för att vänja en häst vid vattenkoppen?? Min o "Krulltottans" foderhäst har aldrig haft vattenkopp förrut o är jätterädd för...
Svar
18
· Visningar
1 624
Y
Träning Hur kul är det när man ser sin f.d ponny vara anmäld till 4 klasser på samma tävling. Även om det bara är en klubbtävling så startar man...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: doleron
·
Träning Ibland undrar jag hur hästar tänker egentligen! Som t ex idag när min häst helt plötsligt får för sig att hon inte tänker gå in på en...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: mackan
·
I
Träning Hej! När jag bundit upp hästen i stallgången för att jag ska ut och rida är de andra två hästarna kvar i hagen. Då börjar han stampa...
Svar
4
· Visningar
661
Senast: Lindon
·
Träning Tänkte sätta igång mitt 17 åriga sto nu.. Hon har inte gått oredntligt på säkert 8 månader!! Hur skulle ni sätta igång en sån häst? ;)
Svar
3
· Visningar
930
Senast: minikaninen
·
Träning Satt å funderade på en sak igår när jag red nedför en backe med hästen. Det är ju så att jag har alltid fått lära mej att man ska sitta...
2
Svar
25
· Visningar
3 972
Senast: Gwaeron
·
L
Träning fick hem en 3-åring från danmark för några dagar sedan.. han är väldigt ängslig och litar inte mycket på en.. han har ej blivit särskilt...
Svar
12
· Visningar
906
Senast: Fjasut
·
Y
Träning Var ute och red idag och var otroligt lycklig för den nya snön:banana: men lyckan blev inte så långvarig tyvärr. :cry: Pållan fick...
2
Svar
28
· Visningar
8 515
Senast: castle_bar
·
Träning Har dykt upp en fråga i vårt lilla stall (sex ponnys,hästar) vi får inte ge morötter hur som helst då en liten shettis plötsligt bet i...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: arabia
·
Träning Min dotter (13 år) köpte sin första egna ponny i höstas och han är 19 år, jättego :love: kärlek vid första ögonkastet...Men nu undrar...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Moej
·
M
Träning Hjälp! Min häst har börjat skrämma bort mig i hagen. Det började med att jag skulle ge honom morot. Så gick jag fram till honom och så...
2
Svar
39
· Visningar
2 304
Senast: Líf
·
S
Träning Hejsan jag har ett vbl sto som bockar när man galopperar..:( Jag har trillat av några gånger och jag känner attt jag iunte kan lita på...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: nexxa
·
Träning Har skrivit en tråd om en ridolycka på Seniorsidan. Denna hände igår kväll. Min fråga till er är: Rider ni utan hjälm? Har ni skadat er...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 978
Senast: vectra
·
Träning En kompis ringde just till mig och ville ha lite tips om sin systers häst. Detta är fallet: Det är en travare hon har haft hästen...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Stolermeyer
·
Träning Min ungis och jag har en underbar relation även om han är mentalt otroligt stark och väldigt dominant så är hans matte strået vassare...
Svar
4
· Visningar
722
P
Träning Hej! I dag åkte vi en sväng med transporten med våra båda hästar (en connemara och en shettiskorsning) och shettisen reste sig och...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Jenny1
·
M
Träning Vet någon några bra markövningar/ledarskapövningar? Om du kan det skriv och berätta (förklara) då jag ska träna det med min...
2
Svar
30
· Visningar
2 924
Senast: pannkakssmet
·
J
Träning Det här kanske är en dum fråga men vad är det för skillnad på öppna/slutna och skänkelvikningar? Någon snäll som vill svara :bow:
Svar
9
· Visningar
3 717
Senast: jagjosefine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022