M
Moja
Sv: Han jagar Mig !!!
Tack så mycket
Tack så mycket
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller i det stora hela med dig,men vill bara poängtera faran med att "rappa" upp en häst i hagen, eller som någon sa ta med ett långt spö. Vissa hästar kan bli mer arga och göra allvar av hoten.Dalsland skrev:Om mina hästar hade gjort så hade jag börjat träna dom i en liten hage (padock) utan andra hästar.
Om hästen verkligen slår mot mej hade jag rappat upp den (döda mej nu på Buke men jag är faktiskt för självförsvar)
Men varje gång hästen närmar sej mej på ett bra sätt hade jag gett den en godis och vänliga ord eller en klapp och vänliga ord.
Det kan ta tid att forma om er relation men det går.
Och viktigt är att du aldrig låter hästen misshandla dej! Aldrig! Då måste du vara lika tuff som en annan häst i en flock skulle varit och tillrättavisa.
Ok.........Tack för mej. Redo för hängning!
Vad gör du om hästen attackerar dig då?hofi skrev:Jag går fram till mina hästar oavsett om dom äter eller inte. När jag är i hagen så är det jag som bestämmer. Om jag har en som är bufflig så tar jag med mig spö ut i hagen. Jag accepterar inte att någon häst hoppar på mig eller kliver över mig. De är lite för stora för det. Men jag tycker att hon ska ta hjälp av någon som kan. Annars kan det som flera skriver trigga igång hästen.