Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! Har en 1,5-årig nsv som jag inte riktigt hunnit göra så mycket med pga skada och flytt. Tänkte nu i alla fall komma igång med...
Svar
2
· Visningar
2 017
Senast: cafu
·
Ridning Nå ska vi ha det? Buketräff alltså? På Bents aftontäning i morgon den 4 jan 2006? /KT
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Spirit
·
I
Träning Hej skulle hemskt gärna ha lite tips ang min pålle som jag nyligen fått hem. Ett halvblod på nio år och när jag rider honom på volten...
Svar
12
· Visningar
1 407
Senast: CeciliaW
·
B
Träning Hur länge är din häst ute om dagarna på vinter tid? vad är lagom tycker du?
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 247
Senast: Fabbe
·
Träning Skadar det senorna av att rdia i hög snö??? :confused:
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Corban
·
Träning finns det några övningar man kan göra för att bygga upp tillit när man är ute och går med hästen i skogen t ex?? Hur blir man vän med...
Svar
6
· Visningar
1 033
Senast: Gilette
·
J
Träning Tjoho! Jag har ett sto, som Kan böja halsen (både från marken och i från sadeln) men bara om man har godis i handen:d ! Varför då? är...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: _jossan__
·
C
Träning Detta är verkligen inte lätt. Min kompis hade altså en häst. Det sägs att hon hette Millinium eller någonting liknande. hon var runt...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Corban
·
M
Träning Jag undrar om det finns någon NH-utövare som har några bra tips på hur man ska få en häst att sluta göra utfall mot en när man går...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 357
Senast: agge3
·
Träning Vi har satt fast hans hinkar i väggen för att han inte ska kunna välta ut dom, men han lyckas iallafall få ut det mesta på golvet...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: FridaJ
·
P
Träning När jag rider ut på min häst så stannar hon och vägrar gå på vissa ställen. Bara vägrar, tar inte ett steg till, man kan sitta och...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: villi
·
Träning hur mycket kan man utbilda en 02:a i dressyren..... han kan redan skänkelvikning ibland rätt galopp:rofl: :banana: :rofl: (ska träna...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: linnsan
·
Träning i förrgår blev jag sparkad av John Travolta("Trollet" till vardags) i huvudet... :mad: han tyckte inte alls att jag skulle gå in i boxen...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Emmahpemma
·
Träning Blev intryckt i väggen av min häst idag :crazy: (Moses) Skulle flytta på honom men han bara tröck emot :crazy: Man kan trycka sig blå...
2
Svar
26
· Visningar
2 674
Senast: cajsa
·
U
Träning Jag funderar på och ha 2st uteboxar,till mina blivande hästar,först hade jag tänkt att bygga stall, men eftersom dom kommer kunna gå ut...
2
Svar
21
· Visningar
2 285
Senast: ang
·
F
Träning Hejsan. Har en angaloarab tös som jag hade på test i 8 månader innan jag köpte henne. Började rida henne i sep förra året. Hon är född...
Svar
5
· Visningar
916
H
Träning Min häst har inte haft någon direkt hårdträning sedan jag köpte honom i juli, utan har ridits ca 4-5gg/v (och ibland mkt mindre) med 1...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: ann80
·
Träning Vad vill hästen få ut eller visa när den galopperar runt, runt, runt, runt i hagen när man ska ta in den. (Har hänt ett par gånger.)...
Svar
5
· Visningar
1 910
Senast: honeypuff
·
Träning Hur ser/Känner man när hästen går i rätt form och trampar under sig med bakbenen? Hur ska man göra när hästen bara vill svänga in mot...
2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: Elma_vip
·
S
Träning Jag har en 1.5 åring arabhingst som är jättesnäll och älskar människor.:love: Han nafsar dock.. inte hårt utan bara på kläderna. Det...
Svar
14
· Visningar
3 071
Senast: Fjasut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama