Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning Hej! Jag är väldigt nyfiken på hur hög min häst och hans bror kommer bli....Jag har precis köpt en korsning mellan fullblod och...
Svar
9
· Visningar
2 898
Senast: UnderIce
·
I
Träning Jag är medryttare på en häst och alla gånger när jag ska ta in honom själv har det gått jättebra.;) Han har alltid stått vid grinden,så...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Instant
·
M
Träning Kan man få en häst att förstå att han inte får kicka mot andra hästar?? Det är nämligen så att när min häst står på stallgången så...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: MartinaN
·
S
Träning Tänkte bygga ett vindskydd i den lilla hagen närmast stallet så att dom kunde gå ute längre på dagarna och även längre - dygnet runt på...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: sysh
·
Träning Ni med hingstvana... Är detta normalt, eller? Har en nykastrerad 3-åring (kastrerades samma dag som han flyttade hit) som jag själv...
Svar
10
· Visningar
2 774
Senast: TantEster
·
Träning En bekant har bekymmer med sin 3-åriga unghäst, som har lagt sig till med vanan att sparka då man försöker lyfta bakbenen. Tydligen har...
Svar
10
· Visningar
2 894
Senast: Sissan
·
K
Träning Behöver verkligen lite tips och råd ang mitt sto som är en väldigt speciell dam. Problemet är att hon attackerar i hagen på dagen, på...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: BonRaiz
·
Ridning Har precis tittat på video när jag rider... huuu Kommit fram till att jag börjat i fel ände med sitsen. Jag har alltid försökt få...
Svar
19
· Visningar
2 409
Senast: Susan
·
O
Träning Är det någon som har nån erfarenhet av sk. hästpratare? Alltså inte en sån som "dansar" med hästen utan sån som pratar med hästen genom...
2
Svar
26
· Visningar
2 806
Senast: _jossan__
·
Ridning Rättså onödig tråd, javet, men nu råkar jag ha jättetråkigt, vara på hästhumör och hoppas på att det finns en eller två till uttråkade...
Svar
3
· Visningar
997
Senast: Lihna
·
Träning Mitt 10-åriga sto blir sällsynt sur på vintrarna. har anteckningar som visar att det brukar kulminera nu i januari-februari. Varför...
Svar
12
· Visningar
2 327
Senast: Niki
·
Träning Min häst har stått i nuvarande stallet sedan oktober och vi trivs hur bra som helst men jag har problem med att få ut honom ur hagen...
Svar
7
· Visningar
829
Senast: MissAnaconda
·
Träning Ända sen jag köpte mitt sto för två år sedan har hon totalvägrat att lyfta bakhovarna. Hon lyfter hoven, men sätter ner den direkt igen...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: Sissan
·
Träning Jag försöker göra min f.d travare lite mindre travare och mera ridhäst och vi har kommit en bit påväg, i alla fall i skogen, har inte...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: orion_x
·
B
Träning har haft henne en månad, allting gick sisådär i början men nu när man kommer så springer hon genast bort i bortre änden av hagen=( vad...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 202
Senast: doleron
·
Träning Är det normalt att en häst är t ex jätte seg ena veckan och jätte, jätte pigg och het nästa vecka t ex? tänker nu på en speciell häst...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: Masse
·
J
Ridning Är det någon som har koll på hur bomvidderna är på dessa sadlar. Har nämligen en wide och är intresserad på hur vid den är i...
Svar
7
· Visningar
1 020
Senast: loki
·
L
Träning Efter att ha läst ganska mycket här på Bukefalos så har jag börjat fundera över vad vi håller på att göra våra hästar till? Små ulliga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 606
Senast: minnie_
·
E
Träning Jag rider och sköter en ponny på 130 cm. Jag är 156 cm och väger ca 45 kg. Han klarar mig utan problem och jag ser inte för stor ut och...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: mizzfritzi
·
D
Träning Vet inte om jag lagt tråden rätt nu, hursomhelst, här kommer en fråga. Provade att åka hästtransport en liten bit en gång hemma på...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama