M
moonlightgarden
Sv: "Våld" mot hästen.
Så behandlar jag inte en häst som är otålig på att få maten, tänk hur det skulle se ut på större stall. Snacka om tid det skulle ta å fodra Själv följer jag alltid en ordning i stallet, det är bäst å lättast så. Dock hästar som sparkar i vägarna för att alla ska ägna just honom uppmärksamhet kastar jag en å annan sak rakt in i vägen där han stog, det funkade faktiskt, alla kan ju inte peta på honom jämt liksom. Har ju egen söttnos att ta han dom
rocki skrev:En utav mina hästar är lite otålig på morgnarna, kanske inte sur,men slå och sparka.....Vet du vad???? i stället för att bråka och gapa och bli irriterad så får han faktiskt alltid maten först av alla, allt frid och fröjd och jätte enkelt, ,,,jag vet att en del tänker så här....
Han ska jäkla få vänta tills sist och kanske tillomed straffa han med att stå inne ett tag, vet nämligen att de finns människor som gör så Men det förstår ju inte hästen, han förstår ju inte vad han gjort för fel.....nej lite smartare får vi allt va....om vi ska vara en bra ledare....
Så behandlar jag inte en häst som är otålig på att få maten, tänk hur det skulle se ut på större stall. Snacka om tid det skulle ta å fodra Själv följer jag alltid en ordning i stallet, det är bäst å lättast så. Dock hästar som sparkar i vägarna för att alla ska ägna just honom uppmärksamhet kastar jag en å annan sak rakt in i vägen där han stog, det funkade faktiskt, alla kan ju inte peta på honom jämt liksom. Har ju egen söttnos att ta han dom