Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning vad gör man liksom på en sån? har tänkt o ta nån lektion o så men liksom..va gör man på dom? går de att göra på en äldre häst som man...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: BJORKA
·
Träning vet inte om det är rätt tråd, men visste ingen bättre. Vad gör man åt en otroligt lat och seg ponny?? min kompis har en ponny som är...
Svar
18
· Visningar
4 742
Senast: Gilette
·
J
Träning Hej! Jo, jag skulle bara vilja fråga hur man får hästen att respektera mig mer som ryttare?! För någon dag sedan nu åkte jag med mamma...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Jasmine
·
Träning har blivit lite förvirrad nu..det är så att jag har ett pass till mitt fullblod, det är viserligen utfärdat 1998 (börjar bli trasigt)...
Svar
3
· Visningar
862
T
Träning har ett kallblod som bara krånglar med mig.. när jag fick han så var han hur snäll som helst men nu fjantar han sig bara. skulle...
Svar
5
· Visningar
878
Senast: hanoirocks
·
W
Träning Ska ta emot en inackodering till helgen, inget konstigt med det har haft detta i 8år nu. Men vet inte riktigt vad jag kan ta för denna...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: Emelie3
·
L
Träning hejsan! jag tänkte höra om det är någon som har tips på bra övningar när man ska börja galoppera en häst. håller på att "rida in" en...
Svar
12
· Visningar
1 432
Senast: rostad
·
M
Träning Vet inte om jag lägger tråden rätt!?:confused: Vi har en häst inackorderad hos oss och den har fått för sig att den inte vill bli ledd...
2
Svar
31
· Visningar
2 020
Senast: elle12
·
Träning Jag hade en angloarab hos mig i somras en månad och jag undrar hur jag skulle ha handskats med honom i dom här situationerna: - När jag...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Annie_92
·
Träning tillslut inte orkat längre, hur har ni märkt detta? har dom dött knallfall eller tacklat av mer och mer? Jag har ett halvblod som är...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: cassina
·
Träning Enligt min åsikt så är hästar hästar. Alla härstammar trots allt från de vildhästar som klarade sig på vad naturen bjöd året runt...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 403
Senast: LitenSnigel
·
M
Träning Ska nu i vår börja "rida in" min 6-åriga travare. Hon har stått på bana mestadelen av sin karriär och har där blivit "riden" om man kan...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Maxmax
·
I
Träning Hejsan! Jag är 14år och har ridit i ca.7år, slutade däremot för ca.2år sedan.Nu har jag tagit upp intresset igen och blivit...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: HoppFantasten
·
F
Träning Kom på en sak när jag såg en annan tråd om hingstbeteende här inne, som min medryttarhäst håller på med ibland och som jag hört ska vara...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: elinco
·
S
Träning Jag har blivit rädd för min egen häst.. :cry: Absolut inte så länge jag står på marken. Då har vi världens bästa kontakt, hon litar på...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Skiona
·
G
Träning Eftersom att jag inte har något ridhus eller paddock tillgängligt nu när skolan snart börjar och så. Så undrar jag om nån har något tips...
Svar
8
· Visningar
2 096
Senast: 95johsv
·
C
Träning jag hoppas att denna tråd ligger under rätt forum. det är så att under dom senaste dagarna har lill killen nästan bara fattat...
2
Svar
20
· Visningar
1 601
Senast: cerrox
·
Träning Vilket är enligt er det bästa sättet att bemöta en häst som är respektlöst nyfiken/närgången eller "tränger sig på"? Jag talar nu inte...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Gina
·
B
Träning Mellan vilka fingrar har ni respektive tygel? Jag har stångtygeln mellan lill- och ringfinger och den andra utanför lillfingret. Men...
2
Svar
33
· Visningar
2 770
Senast: palle
·
F
Ridning jag ska troligtvis ta en eller flera ridlektioner på en ridskola i närheten som är typ barock inriktat,jag undrar vad är det för grunder...
Svar
13
· Visningar
2 141
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama