Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Ringde just på en häst som verkar jättebra (till salu alltså). Ett sto som såg helt underbar ut och verkade vara perfekt. MEN (hatar det...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: Åsa
·
N
Träning Hej alla kloka bukemäniskor! behöver återigen lite råd och tips, den här gången gäller det min häst som av någon anledning beter sig...
Svar
14
· Visningar
1 286
Senast: Julle
·
C
Träning Vad gör ni för att bygga upp ryggmusklerna på era hästar?
Svar
11
· Visningar
968
Senast: plus_mig
·
C
Träning Vad är din definition av långritt? Är det en timme, två, tre? Eller är det en ritt som pågår under flera dygn?
Svar
17
· Visningar
1 043
Senast: Stopek
·
Träning hejsan! vad gör man för att få stopp på en unghäst som fått för sig att bara skena iväg oavsett om han har kompisar med sig eller...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Zaida
·
Träning Hej! Jag vet inte riktigt vart denna tråd passar så jag provar här. Jag söker tips på stall runt Linköping, vill nämligen flytta hit min...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Bewelinn
·
P
Träning har varit ifrån ridningen ett tag och har börjat komma igång igen. men känner lite att jag glömt en del. instruktör är inget...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Mirre
·
J
Träning Hej! När jag ska tränsa min häst så öppnar han aldrig munnen! Jag får oftast kittla honom i lanerna! Men han öppnar inte alltid då...
Svar
14
· Visningar
1 202
Senast: dragonlady
·
S
Träning Som har erfarenhet av att ta hand om hästar som har blivit misskötta största delen av sitt liv? Har två taraber som hela sitt liv gått...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Skreppur
·
W
Träning Hur stor ska en lösdriftbox minst vara till en ponny 145cm och ett halvblod 165cm?
Svar
1
· Visningar
639
Senast: allroundhästarna
·
H
Träning Hur belönar man en häst som inte vill bli klappad och smekt?
Svar
10
· Visningar
1 033
Träning Finns det några bra böcker som ni rekommenderar om träning och ridning av unghästar?
Svar
1
· Visningar
806
Senast: amalia
·
L
Träning hej! börjar med att ursäkta ifall jag lagt tråden i fel forum^^ kunde inte komma på nåt bättre X) Om några dagar skall jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 630
Senast: leapout
·
H
Träning Jag har börjat rida in en nordsvensk travare som även tränas för trav och om allt går som planerat ska starta i vår. Är det något...
Svar
3
· Visningar
1 394
Träning Vi har ett travsto i stallet, som är fullkomligt hopplös att få in i stallet på eftermiddagarna! Vi misstänker att något har hänt (för...
Svar
13
· Visningar
990
Senast: Rikkan
·
E
Träning Jag skulle jätte gärna vilja höra era erfarenheter ang hur ni vant era hästar vid trafiken! Berätta gärna också om motgångar samt hur ni...
Svar
10
· Visningar
1 315
Senast: Zuzzi
·
M
Träning Nu är det snart dags för mig att söka medryttare/delfodervärd igen. Medryttaren som ridit min häst i två år ska söka egen häst, och jag...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: emjo
·
Träning Ja, snälla bukefolk fyll i vad ni tycker är vett och ettikett vid ute ritt. Mot ditt sällskap, Mot de ni möter, mot de ni kommer...
Svar
18
· Visningar
1 285
Senast: moonlightgarden
·
Träning Här i Sverige är ju många väldigt försiktiga med att rida på hårt underlag som ju de flesta av oss har just nu (och är vääääldigt less...
2
Svar
38
· Visningar
4 032
Senast: Camilla_H
·
L
Träning Jag blev avkastad för första gången av min häst. Har haft honom i fyra år o ridit in honom själv. Han blev helt galen o jag åkte av till...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: nala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama