Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Jag har ett litet bekymmer. Jag är 172cm och väger 60kg. Jag letar efter en fjording men jag känner mig alldeles för lång för en sådan...
Svar
7
· Visningar
1 356
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har en ung hingst på inridning som är född -1999-. Ibland när man rider så är han som en bomb, minsta lilla så flyger han upp i...
Svar
18
· Visningar
1 696
Senast: rostad
·
E
Träning JAg skulle vilja veta hur man börjar med Natural Horsemanship. JAg har en jättesnäll , fin häst som jag skulle kunna träna lite med men...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: lundborg
·
R
Ridning Ska framigenom börja leta ny häst. Jag har börjat nosa lite på AR och vill gärna fortsätta på den vägen. Har alltid förut haft halvblod...
2
Svar
39
· Visningar
2 954
Senast: Mirre
·
Träning Som jag skrivit i en tidigare tråd så har min häst svårstartad motor, men den tråden är död så jag skapar en ny tråd där jag frågar...
Svar
18
· Visningar
1 968
Senast: Antilda
·
S
Träning va ska man göra om man vill att en häst ska bli mjukare i munnen???:bow: tacksam för svar...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: via
·
S
Träning hej jag har en travare som jag försöker få ne på tygel..men går inte...:confused: nån som har några bra tips hur jag får ner henne...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 786
Senast: Alegna
·
Träning Hej! Jag visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men det fick bli här! För det har ju med ridning att göra. Jag undrar om man...
Svar
2
· Visningar
1 185
Senast: Katur
·
Ridning Vet på ett ungefär, kan nån förklara med? :)
Svar
1
· Visningar
800
Senast: via
·
Träning Jag vill veta eran åsikt om min unghäst. Han är en jätte trevlig och social vallack som trivs bra i människors sällskap. Varje dag...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Madelene
·
N
Träning En häst på ridskolan (min favorit) har publikskäck! Om någon står nära räcket bler han totalt panikslagen! Jag vill gärna få bort hans...
Svar
3
· Visningar
658
Senast: Nicolina_
·
S
Träning Någon som har tips på övningar man kan göra hemma fär att stärka hästens självförtroende och förtroendet för ägaren? Ska vara saker man...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: lundborg
·
Träning Nu är Irma misspepp! Har kollat på mig själv på video och jag sitter så fruktansvärt illa, och det kan jag inte släppa, utan jag tänker...
2
Svar
30
· Visningar
2 751
·
E
Träning Läste en tråd om sågning nedan och funderade lite till..Sågar jag eller inte? På volter: -Antingen sitter jag med händerna nere vid...
2
Svar
24
· Visningar
1 650
·
S
Träning Nu börjar jag blir riktigt trött på det här. Jag har en halvblodsvalack på 5 år, som inte kan gå ut i skogen utan sällskap. Vi har...
Svar
11
· Visningar
858
Senast: EllPri
·
Träning Mitt relativt nyinköpta sto är inte vidare lätt att lasta. Hovarna växer fast på lämmen och när hon väl går in hinner man inte sätta för...
Svar
12
· Visningar
1 695
Senast: Nicolina_
·
Träning Hittade en bild som snart är ett år gammalt. Satt å tänkte lite och kom faktiskt fram till att han brukar hänga på ena frambenet, om det...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Sorbe
·
L
Träning Jag är en tjej som ridit största delen av mitt liv, men som är sugen på att börja rida till en travare. dels för att utmana mig själv...
Svar
18
· Visningar
1 648
Senast: Jenny1
·
F
Träning Skall åka och titta på en 6 åring till helgen. Har ingen kunskap om 6-åringar men jag vill veta allt. Berätta allt Ni vet: Växer dom...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Panikie
·
F
Ridning En av mina hästar har en ganska dålig och markbunden trav , han har dessutom vilat en längre period pga allergi. Nu är han igång igen...
Svar
12
· Visningar
2 208
Senast: Susan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama