Ännu mer funderingar

Sv: Ännu mer funderingar

Det var verkligen roligt att höra!!! Lycka till jättemycket även i fortsättningen!

Hon verkade inte alltför trött när vi skrittade hemåt, pigg ch gla och busig som vanligt..:D Dessutom får hon ju självklart skritta lite emellanåt och pusta lite..
:D
Verkligen en aha-upplevelse..Kändes såå himla bra, hon lyssnade verkligen!!
Tack för alla positiva ord..*glad*:bow:

Mackan: Tack igen!! :bow:

hehe jadu exakt hur stora så vet jag inte men tillräckligt för att hon ska reagera men utan att dra typ. Min kan också vara totalt okänslig i munnen och vill inte alls.;) Går bara emot och hänger sig på handen i stället. har en kallblodstravare:)
En greje som jag ofta blir tillsagd om är att jag fipplar för mycket med innertygel och glömmer ytter typ:D Så blir ofta tillsagd att släppa på inner och stöda på ytter. Lutar du dig framåt (låter bekant av nån anledning:angel: ) så driver du på henne istället med sitsen.
Så räta upp dig (lodrät sits du vet;) :D ) titta framåt och lite uppåt (du sitter ju ändå på världens finaste häst eller hur? ;) Visa det)
lättare att inte falla ner med blicken då. :). men blicken i manen så faller hela sitsen. man tippar framåt och tappar då kontakten mellan häst och säte. Stilla avslappnad skänkel (rörlig fotled, lätt att den blir låst vilket skapar späningar i hela benet) Rid med mellangärdet, det är där balansen sitter och där du kan ge dem finaste hjälperna. Ang vikthjälperna så är det eg den enda hjälpen hästen redan kan naturligt eftersom den måste följa dina rörelser i sadeln för att inte tappa balansen.
:) :bow: kul att kunna hjälpa till:)

Senast ändrad:

Red för tränare för ett tag sen hon..hmm..klagade liite på min sits men det är inte så konstigt, har inte kunnat fått ngn hjälp på typ två månader så faller man ihop lite..Men nu har jag fått ordning på ej själv lite bättre och, hjälp!! Vilken skillnad..:D Innan hon tjatade lite på mej satt jag precis så, tittade ner i manen, framåt med händern, och ltutade mej framåt osv..Men sen kom jag på att, som du sa..Har ju världens finaste häst!!:D ;) så då sträckte jag på mej bättre..:rofl: Sen efter detgår det bättre faktiskt, tänk vad mkt så lite kan göra..Tack för tipsen!!:banana:

Express_Pearl skrev:
Red för tränare för ett tag sen hon..hmm..klagade liite på min sits men det är inte så konstigt, har inte kunnat fått ngn hjälp på typ två månader så faller man ihop lite..Men nu har jag fått ordning på ej själv lite bättre och, hjälp!! Vilken skillnad..:D Innan hon tjatade lite på mej satt jag precis så, tittade ner i manen, framåt med händern, och ltutade mej framåt osv..Men sen kom jag på att, som du sa..Har ju världens finaste häst!!:D ;) så då sträckte jag på mej bättre..:rofl: Sen efter detgår det bättre faktiskt, tänk vad mkt så lite kan göra..Tack för tipsen!!:banana:
:) Näe man får lätt ovanor eller hur man ska säga när man bara rider själv. Lättare för nån på marken att se småfel som man inte tänker på själv. Satt också så förut och gör fortfarande en del, brukar komma på mig själv med att titta ner och falla fram.
hehe jopp:) hela helhetsintrycket förstärks ju av en stolt och glad ryttare som sitter rakt och avslappnat. det ger ett självsäkert och avslappnat intryck. En ryttare som sitter framåtlutad, tittar ner i manen och kutar med axlarna ger snarare intrycket av osäkerhet och dåligt självförtoende på hästryggen.
hehe varsågod:bow: kul att det går framåt!:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 504
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 487
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar