Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Mitt sto, som alltid gått utmärkt att klippa, har nästan ihjäl mig när jag ska klippa henne i ljumsken.:confused: Det har aldrig...
2
Svar
27
· Visningar
2 118
Senast: Luleå
·
N
Träning Jag ska kolla och provrid en häst till helgen. Jag har alldrig haft en egen häst förut, så jag skulle bli jätte glad för alla tips om...
Svar
8
· Visningar
905
Senast: Nicolina_
·
L
Ridning Vad prioriterar Ni? :) Är det mängden ridning som är det viktiga, att pålle får minimum en timmes motion 6 dagar i veckan oavsett...
2
Svar
24
· Visningar
1 996
Senast: Glorfindel
·
H
Träning Nu vet inte jag om den här frågan ligger på rätt forum, men hoppas på att någon kan svaret ändå. Frågan är kort och gott: vilka färger...
Svar
14
· Visningar
1 161
Senast: Stopek
·
Z
Träning Min 3 åring är tidigt född, början på April. Just nu har han vila men jag har ridit ca 15 ggr, trav ca 5 ggr. Men jag har då blivit...
2
Svar
21
· Visningar
1 996
Senast: Rotterö
·
R
Träning Några tips på hur man ska göra när den lille bara stannar och vägrar gå?
Svar
8
· Visningar
1 879
Senast: Ramona
·
J
Träning Har ett mycket trevligt halvblodssto f-03 som jag ännu inte har suttit på. Detta beror på att jag varit gravid och fick barn sent i...
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: Ramona
·
L
Träning Jag äger ingen häst och är inte särskilt bra på att rida….har börjat rida på ”äldre dar” och rider bara ca en gång/veckan…. Rider mest...
Svar
14
· Visningar
1 380
Senast: Lucta
·
L
Träning hmm, ska man egentligen linda hästen vid ridning? Att linda i värmande/ kylande syfte har jag full förståelse för, men det är många som...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: moonlightgarden
·
P
Träning Är det någon som vet nån bra hoppövning för en häst som ibland är lite nonchalant med bakbenen? "släpper ena bakbenet" Det är ju bra...
Svar
7
· Visningar
2 356
Senast: Pearlow
·
Träning jag vet inte om den här tråden ligger rätt flytta den iaf. Det är så att min häst har så tunn man och jag vet inte om det är så att han...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Pearlow
·
R
Träning Vi är två killar som har bestämt hos för att det här med hästar är kul, vi vill därför lära oss rida. Så hur går vi bäst tillväga?
2
Svar
25
· Visningar
2 139
Senast: Yrja
·
P
Ridning Det var en person som under tråd Ny skrev att den var ny, och jag skrev att det var jag också, men att jag varit på Jerez spanjorens...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: PAC
·
Träning jag undrar hur högt ni har hoppat,hur mycket de kan och hur länge ni brukar rida.....skicka gärna även bilder....:bump: :rofl: :banana:
Svar
9
· Visningar
1 619
Senast: zazzarazz
·
Träning Var passar denna tråden?? Jaja, läste på deras hemsida att de inte lämnar ut hästar som sällskap. Men har de inga hästar som inte...
2
Svar
26
· Visningar
3 240
Senast: Trissa
·
L
Träning Skulle vilja få lite tipps om vad man kan göra åt en pålle som vid halt tvärt rycker tyglarna ur händerna på mej!! Har tränat mycket...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: eliis
·
Träning Vet inte om denna tråd hör hemma på hästvård, men jag provar här?:) Hur brukar det funka att tranportera en halt häst? Hon är för...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: pinky
·
E
Träning hej, Jag har en sköthäst som är 16 år. Hon har tidigare tränat och tävlat lite grand i de lite svårare klasserna. Men nu står hon i...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: Lena_B
·
Träning ... känner så just nu. måste bevisa det för dem jag känner. :( Jag köpte en finnhäst för 2 år sedan, det var lite grisen i säcken men...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Nicolina_
·
C
Träning Behöver lite tips på miljöträning för skooter. Vi har haft våra pållar uppstallade som grannar med en crossbana men scootrar klarar dom...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Zmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama