Forna tiders "mens-kit", finns de nu?

SpanskaLoppan

Trådstartare
När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har jag för mig.
De kom från de vanliga märkena typ Always och Libresse och nåt kom från ungdomsmottagningen. Innehållet var lite olika storlekar och modeller av bindor och trosskydd. Och infoblad/broschyr där det var typ bilder på de olika modellerna och nån kort text om när de var lämpliga att använda plus typ hur man skulle få skyddet på plats så att det inte läckte(vingar var ju t ex helt nytt och svårt då).

Stora tjejen här hemma är i den åldern att hon nog snart får sin första mens och några tjejer i klassen har redan fått. Vi har en bra och obesvärad kommunikation kring mens men hon är lite orolig. Helt enkelt är det nog tanken på blodet som känns obehaglig, att hon kommer gå runt med blod liksom utanför kroppen.
Hon har en necessär i väskan med olika sorters skydd och rena trosor och har fått testa att sätta skydden på plats. Men hon har en förmåga att bli blockerad när hon känner sig pressad och ett såntdär litet "instruktionsblad" hade varit guld att ha då tror jag. De jag hittar är digitala vilket inte hjälper henne då mobilerna ligger inlåsta från skoldagens början tills de slutar.
Skolsköterskan hade inte heller nåt sånt.

Ungdomsmottagningen?
Annars får jag rita själv 😅
 
Skriv ut ett av de digitala du hittat?
Inte alls en dum idé. Och lite pinsamt att jag inte kom på den själv🫣

Jag är bara så himla lat att jag vill beställa hem istället för att släpa mig tvärs över stan för att skriva ut en liten lapp. Jag äger nämligen ingen egen skrivare. Men alltså, bra idé och så gör jag nog!
 
Inte alls en dum idé. Och lite pinsamt att jag inte kom på den själv🫣

Jag är bara så himla lat att jag vill beställa hem istället för att släpa mig tvärs över stan för att skriva ut en liten lapp. Jag äger nämligen ingen egen skrivare. Men alltså, bra idé och så gör jag nog!
Skolsköterskan borde ju kunna skriva ut? 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp