Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning vad ska jag göra? -------------------------------------------------------------------------------- jag har tagit hand om en...
Svar
5
· Visningar
753
K
Träning hej! mitt namn är josefina. jag söker en ny sköthäst och undrar om det finns någon där ute som behöver hjälp eller känner någon som...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: Smulu
·
E
Ridning Japp, hemsk är rätta ordet. Jag har börjar lite smått med att träna dressyr på pållen nu, allting funkar, förutom min kropp, den vill...
2
Svar
34
· Visningar
2 110
Senast: OlleAtlas
·
Träning I lilla byn där jag bor finns ett stall med tre hästar. De har en stor hage, egentligen inhägnad åker. Jag har flera gånger sett att de...
2
Svar
26
· Visningar
3 534
Senast: knickedick
·
U
Träning ja har alltid lärt mej att man ska titta dit man vill hästen ska gå. men de e tydligen helt fel har ja fattat nu. man ska titta dit...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: moli
·
S
Ridning Vilka här inne rider enligt den Akademiska Ridkonsten och håller till i Skåne? Vilka tränar ni för? Hur länge har ni hållit på...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 700
Senast: Dreamer
·
Ridning söker med ljus och lykta en escuelastång som är stl 11,5 och HELT i svart metall, men bara en mässingsknopp på sidan. alltså även...
Svar
7
· Visningar
1 447
Senast: moli
·
J
Träning Jag har haft ett lååångt uppehåll från ridningen och ska nu skaffa en c-ponny på foder. Har lite funderingar gällande val av stallplats...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Alma-Lena
·
C
Ridning Har en pensionerad kallblodstravarvalack som jag skaffade som sällskap åt min unghäst, men som jag också ridit några gånger. Dock har...
Svar
6
· Visningar
1 220
Senast: Alkemisten
·
D
Träning hej jag har precis börjat rida som medryttare till en travare, och det är ett tag sen jag red och jag är så rädd för att "rida sönder"...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: DiscoveryGirl
·
Träning Till våren tar jag studenten och hade tänkt ig att söka vidare till Hovslagarskolan i Skara. Men eftersom jag bara är 19 te sommaren får...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: MaRomer
·
Träning "min" häst kröker jättemycket på nacken när man rider i skogen. Han krullar ihop sig jättemycket och biter sig nästan i bringan, även på...
2
Svar
34
· Visningar
2 392
Träning skall låna häst i sommar som är 2 år kan man börja rida in den eller är det för tidigt. mittsunda förnuft säger att det är för...
Svar
18
· Visningar
1 053
Träning tar hästen någon skada av att byta stall ofta? hur ofta har ni bytt stall som mest på ett år till er häst? vad är negativt?/possetivt?
Svar
8
· Visningar
1 144
Träning Inridning av en b-ponny. 3 år, fyller 4 till våren, i princip ohanterad under hela sitt liv och har alltid bott i lösdrift. Första två...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: eldione
·
S
Träning Jag har kanske inte ett problem på det sättet men jag blir bara så ledsen på min pålla när jag ska hämta henne från hagen. Jag kan...
Svar
2
· Visningar
698
Träning Jag har fått lite stopp i hjärnan och kan inte komma fram till vad som är bäst när man börjar tömköra en häst och ska svänga osv. Det är...
Svar
1
· Visningar
1 479
C
Träning Lite konstig rubrik kanske, men jag vill iaf veta i vilken ordning ni utbildar hästen inom dressyren. Vad ni börjar med att lära hästen...
Svar
5
· Visningar
1 004
T
Träning Bara lite nyfiken hur långt ni kommit med era blivande 3- åringar? Det är halvbloden jag tänker på i första hand.:smirk:
2
Svar
29
· Visningar
2 317
Senast: pic
·
Träning ... när hästen är knäpp? Vad tycker/tror ni? Om hästen ni sitter på får tokryck när ni är ute och rider, händer det då att ni sitter av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 141
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar