Rida i hagen, vad tycker ni?

Sv: Rida i hagen, vad tycker ni?

Hejsan,har aldrig gjort det här i sverige men däremot när jag var på irland första gången.Där hoppade vi terränghinder inne i hagen med massor av hästar,det var bara unghästarna som var nyfikna o kom fram o kollade då vi stannade ibland.de andra hästarna kollade bara lite o såg ut att tänka "gud va skönt att man är ledig"
Hagen var förresten öppen hela tiden,när vi red in frågade jag om jag skulle stänga grinden,nä sa vår ledare den är alltid öppen.
Smiter dom inte då,undrade jag?Varför skulle de göra det sålänge dom har att äta svarade hon självklart!!:banana:

Ja, det låter sunt. Jag lämnar inte grinden öppen men jag gillar resonemanget.

Och Immer: jo jag har säkerhetstänkande, men jag har också ganska stor kännedom om mina hästar och jag har lång erfarenhet. NEj jag ser inga säkerhetsrisker, det tycker ajg är "tantgnäll" så länge jag inte rider in i andras hagar med okända hästar.

Vi hade tre stora bra hagar, med bla drömläge för en terängbana vilket vi också byggde och vi red över hindren med den andra hästarna där, ja! Självklart brydde de sig inte. De var vana. Och lyfte knappt huvudena från marken.
Jo, unghästarna kunde ibland bli nyfikna, men himmel, underskatta inte era hästar!

Rida i hagen bland andra hästar är helt okej.:)
MEN inte att longera så lätt att någon nyfiken pålle kommer innanför linan :crazy:

"Man tager vad man haver"

Om inte de andra hästarna bryr sig, så varför inte? Har själv ridit i hage men lösa hästar runtomkring mig. Det är farligt att rida ensam också, man kan ju faktiskt ramla av! :smirk:

Nu på vinternä när det e snö, rider jag mkt i hagen, har varken ridbarna eller ridhus, så jag har inte så mkt att välja på för att hålla igång mina tävlings ponnyer, därimot aldrig om det e anndra lösa hästar i hagen. :)

Tack för alla svar.
Vad kul att läsa andra åsikter än mina egna. Nu har jag fått en annan infallsvinkel än den jag hade från början. *L*

Varken rider eller annat i hagen för att jag inte har lust. Skulle dock inte drömma om att bry mig om nån annan gör det, eller ha några synpunkter på det. Tycker bara det är jobbigt att folk lägger sig i vad andra gör och inte gör.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 832
Senast: Habina
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 253
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 043
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar