Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Satt och bläddrade igenom gamla Po**ux-böcker som skulle upp på vinden. På ett ställe i en bok stod det om att rida ut: När man...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Madeleine Nilsson
·
Träning Jag tror hästar påverkar mkt av människorna som sitter på dem. Eller rättare sagt väldigt mkt. Det är många som väljer att inte rida ut...
Svar
3
· Visningar
862
Träning Hur får man en istadig häst på 500kg att göra som man vill? Hästen i fråga är inte rädd för något, inte nervöst lagd på minsta vis...
2
Svar
38
· Visningar
6 166
Senast: ernst
·
K
Träning Hur ofta skall ett kallblod ridas, om han bara skall vara för fritidsridning, alltså inte tränas för tävlingar utan bara vara i lagom...
Svar
15
· Visningar
2 130
Senast: Panikie
·
M
Träning Rider ni med täcke nån gång? Om inte, varför inte?
2
Svar
34
· Visningar
4 366
Senast: Egonson
·
W
Träning Hej alla! Nu var det länge sen jag var här! Jag är gravid i åttonde månaden, så min häst står i hagen och gör nada just nu. Men, det...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: Weltini
·
S
Träning Finns det någon som har tips på hur jag ska göra med min häst. :confused: Hon har vill inte bli fångad i hagen. Så fort hon ser mig så...
2
Svar
34
· Visningar
2 668
Senast: Sandrew
·
L
Träning Har en häst som inte gillar grimman, tränset är det inga problem med och bara man rör henne försiktigt och lugnt kring huvudet annars så...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Sandrew
·
Träning Skulle behöva lit tips nu när båda hästarna skall igång.. Så att dom inte skall tröttna på paddocken vill inte ge mig ut i skogen det...
Svar
13
· Visningar
902
Senast: Panikie
·
Träning Nu när jag hittade en ny häst och allt gick så snabbt, kunde vi ej ha kvar min "gamla" häst.. Vi var tvugna att sälja/hyra ut henne...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 606
Senast: Åsa
·
M
Träning Vad har ni för erfarenhet av detta? Tar ni betallt? Hur mkt? Låter ni medryttaren rida själv eller är ni med? Hur ofta får ni hjälp...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
P
Träning Vad svårt det är när man ser att ett grannstall med folk man känner inte tar hand om sina hästar så att de mår bra!! Dom är inte...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Penea
·
R
Träning Tycker ni att det är fel att byta namn på en häst som man ska köpa ? :angel: jag ska köpa en ny häst men det har så himla fult namn...
Svar
6
· Visningar
883
Senast: ann80
·
Ridning Så hur ser året ut? Kurser? Är lite sugen på att gå kurs i Camargue ridning med min pålle...Vad ska ni övriga hitta på detta året...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Hrannar
·
L
Träning Jag ska kanske åka och kolla på en häst,, hästen är 1/2 år, New forest sto, blir d-ponny.. Vad ska man kolla på när man är där? Om...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: RebeckaKihlberg
·
S
Träning Vi har hyrt en ponny till ridskolan. Hon är runt sju år, och funger TOPPEN på lektionerna. När hon kom efter sommaren var hon ursnäll...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: _jossan__
·
Träning Eller mer kallad gummisnodd kanske?! Jag ha nyss tagit upp ridningen på allvar och börjat på ridskola. Red där när jag var runt tio...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 003
Senast: crux_ansata
·
Träning Har ett 3-årigt sto som är väldigt osäker och samtidigt i trotsåldern och vill få sin vilja igenom. Hon vill inte gå ifrån kompisen...
2
Svar
22
· Visningar
1 366
Senast: angie82
·
Träning Jag har varit skit slapp detta fölet. Jag har inte bundit upp honom. Men nu skall vi börja träna. SKALL JAG binda upp honom direkt...
Svar
6
· Visningar
739
Senast: Rotterö
·
Träning Behöver tips och råd om hur jag bäst ska sätta igång min häst! Bakgrund: Fick fång i september 05, fem veckor i box, tio veckor i...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama