Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Vilken NH utövare (eller vad man ska kalla dom) föredrar ni och varför?
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Mirre
·
Träning Just nu ska min häst vila/skrittas ett par dar då hon har ett sår på framsidan av hasen och tar lite kortare steg med de benet, ej...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: hanoirocks
·
X
Träning Hej hej på er solstrålar! Jag har en liten fundering. Inte för att jag går i hästköpartankar eftersom jag är utan fast jobb och inte...
Svar
11
· Visningar
1 071
·
Träning eller ja, hon har aldrig lärt sig! å jag har inte provat heller för den delen pga dåligt flås. hur ska man göra? kunde ju va kul att...
Svar
5
· Visningar
756
·
I
Träning Hej! Är idag medryttare på en underbar arabvalack på 22år. Jag rider 2-3 ggr i veckan men skulle liksom vilja ha något "mer". Kan...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Sentenced
·
P
Träning Den här tanken slog mig nyligen när jag hade diskuterat ridning med min kompis. Hon sa att hon aldrig blir rädd när hästen...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Egonson
·
Ridning HeJ! När brukar ni börja med sluta på era nyblivna 5-åringar? Är det olika inom AR, barock och ??? Har en dam i stallet som just...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 292
Senast: evis
·
T
Träning Om ni har en häst som inte är varken musklad eller i kondition. Hur gör ni då för att träna upp detta? Hur lägger ni upp träningen...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: rocki
·
K
Träning I vårt stall finns en häst som bråkar, sparkar och slåss med alla andra hästar. Dessutom går den rakt igenom eltråden lite som det...
Svar
8
· Visningar
783
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning ....det ska jag på imorgon vid närmsta ridhus! Det skall bi så spännande att få höra vad tränaren säger om nya hästen som jag upplever...
Svar
6
· Visningar
873
G
Träning Jag hade ett 4-årigt ponnysto som gick kvalitets i höstas (som fyraåring) trots att hon fått föl samma år. Har glömt bort hur reglerna...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Gronda
·
A
Träning har en 7årig valack på tillridning hos mig men vi behöver hjälp med hanteringen oxå! Förr har jag klarat mig bra på kunskaperna att få...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: Matilda_o_Bonita
·
E
Träning har en 6 åring som jag ska lära rida lite smått har lagt upp olika mål men vill gärna veta hur ni andra har gjort visste inte vilken...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: jaca
·
U
Träning hej! Jag ska åka och titta på en häst nu i veckan, en nordsvensk, har ni några tips på vad jag ska fråga och kolla och tänka på mm...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: åke
·
Träning Jag är på väg att sälja min häst nu under våren, och kom att tänka på en sak när det gäller veterinärbesiktningen... Min häst är...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Eleonora
·
D
Träning jo "kärt" barn har många namn men hur gör man för att bäst sitta kvar när lilla pållen på 164 cm i mankhöjd får spel och har jättekul i...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: fnorr
·
D
Träning Har en liten fundering jag har som vana att när jag ska kratsa hovarna på en häst ovsett om jag har hanterat den tidigare eller inte så...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: DiscoveryGirl
·
I
Träning Jag vet att det finns väldigt många trådar om det här men ingen av dom har varit precis som det här. Det handlat om när jag ska hämta...
Svar
7
· Visningar
861
Senast: Poetry_princess
·
Träning Var ute och red med en kompis nu i fredags då hennes häst reagerar på att det kommer något. Vi ser ingenting utan tänker, det var nog...
Svar
18
· Visningar
1 313
Senast: Estrella
·
Träning Jag har nyligen (ca 5 veckor) blviit fodervärld till en underbar häst. Han är supersnäll och mysig när vi tränar dressyr och hoppar, men...
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Eygló
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama