Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jaha, då var mitt första delmål inom ridningen klart! :bow: :banana: Mitt första delmål, som jag satte upp för 6 år sen, var att...
2
Svar
20
· Visningar
1 695
Senast: Becca85
·
L
Träning :confused: hej! jag är medryttare på en häst som är väldigt tittig och blir lätt rädd för saker som tex en buske som rör på sig (när det...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: Egonson
·
S
Träning Vad har ni för utrustning när ni tolkar? Åker ni på skidor eller något annat, är det inte läskigt att åka pulka efter hästen om något...
Svar
11
· Visningar
11 227
B
Träning Någon här som varit på en TTEAM-kurs eller som funderar på att gå på en? Såg just en artikel om en tjej som red sin ponny utan vare sig...
Svar
8
· Visningar
1 969
Senast: Zahlo
·
Ridning Känner att jag mer och mer blir hängande i höger tygel - inte bra och inte direkt vad som var tanken. Ursprungligen fungerade det att...
Svar
15
· Visningar
1 314
Senast: Susan
·
A
Träning Vad gör man åt en häst som inte lärt sig galoppera riktigt eftersom hon bockar i galoppen? Hur får man en häst att sluta med det? Hon...
Svar
17
· Visningar
12 673
S
Träning Hur många är det som rider på stubbåkrar? Är rent utsagt livsfarligt. Våran gammelhäst ( han var ung då det hände) och min mamma red på...
Svar
14
· Visningar
1 358
Senast: mumin
·
I
Träning Idag råkade jag och en av mina passhästar ut för ett mindre, eh, missöde. Vi var ute och körde i skogen när hon på något konstigt vis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 315
Senast: Klister
·
Z
Träning En utav mina hästar har antagligen haft en väldigt sorglig historia. När någon hovslagare skall lyfta benen VÄGRAR hon, hon får panik...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Jacki
·
P
Träning Hej! Jag funderar lite på det här med hoppning i snö, jag har hört av många att både snö och is ska vara ett bra stötdämpande...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Panikie
·
Träning Nu har pållen blivit starkare och stadigare och häromdagen då vi tränade förvänd galopp sa tränaren bara "byt". Efter lite pet och en...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Elin_B
·
Träning Har lite problem med en häst. Han låter sig inte ledas. (har tidigare gått att leda, longera och ta med som handhäst) Han har stått i...
Svar
9
· Visningar
3 068
Senast: Freyja_bus
·
M
Träning reflexer på!:) Det är så lätt att man rider iväg på eftermiddagen utan tilräckliga reflexer. på hemvägen upptäcker man att det...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 251
Senast: HumleMumlan
·
C
Träning Jag har en 3-åring som är totalt livrädd för fordon av alla slag. Kastar sig ut i vägen när vi möter ex: en bil. Stegrar sig och går på...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Elma_vip
·
C
Träning Jag håller ju på att planera en långritt (som man kan läsa om här), och sitter för fullt med kartor och annat och kikar på alternativa...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: hofi
·
A
Träning Hur gör ni när ni skolar om era galoppörer till ridhästar. Har en 3åring som startat 8ggr. Nu ska ja skola om henne till ridhäst...
2
Svar
28
· Visningar
3 585
Senast: Benso
·
I
Träning Hej hej! Min pålle är ungefär 2½år nu och jag har börjat rida på henne nyligen men inget regelbundet så. Bara ungefär 10-15min. Nu kan...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 555
Senast: zeus
·
E
Träning Istället för att tänka framåt går alla hästens funderingar bakåt vilket yttrar sig att han slår och bara stuttsar på stället. Hotar med...
Svar
11
· Visningar
1 412
Senast: zeus
·
A
Träning Hej jag tränar trickträning med min häst. Och ofta under träningspasset så fäller han ut snoppen och står o dinglar med den. Jag kan...
2
Svar
23
· Visningar
5 156
Senast: Lord Calvert
·
M
Träning Hej! Har en shettis som kommit på att man kan sparka bakut för att bli av med sin ryttare, eftersom det är vår 6 åriga dotter som rider...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: gabbis12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama