Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning hur gör man, om man vill köra in sin häst. vet någon om någon bra tömkörningskurs i närheten av stockholm. skulle jätte gärna vilja...
Svar
3
· Visningar
1 389
Senast: fragansia
·
L
Ridning Jag är väldigt nyfiken nu. Jag ser varje dag nya bilder på hur folk uppfattar att framåt-nedåt sökning ska se ut, och jag blir mer och...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 906
Senast: smiling_sun
·
Träning nån som har nått tips på vad man kan göra med en häst som stegrar vid backning? en kompis (nej det är faktiskt inte jag) har det...
2
Svar
32
· Visningar
2 098
Senast: Youmeoh
·
S
Träning Min lille Eske är väldans stel/låst i bogarna. Han tar ut stegen i skritt, men inte i traven, eller galoppen. I traven blir han liksom...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: SannaV
·
  • Låst
Ridning Tråden hette "ska det se ut så här " eller något liknande. Jag undrar om någon som läst i tråden innan den togs bort kan pma mig en...
Svar
19
· Visningar
1 396
Senast: Gunnar
·
Träning Har enormt svårt att känna vilket ben jag sitter på, rider jag mot en spegel några steg, eller sitter och glor ner på bogen så kommer...
Svar
3
· Visningar
3 597
W
Träning Vet inte riktigt vart jag ska placera det här men det får väl bli här då. Varför är det sånt snobberi inom hästsporten?? Den ena ska...
2
Svar
38
· Visningar
2 915
Senast: Panikie
·
K
Träning vad tycker ni?. det är ju 600 kg muskler man har att göra med. jag har varit stenhård men ändå rättvis med min kille o han följer mig...
Svar
8
· Visningar
1 029
·
N
Träning Jag har vissa problem med pållen jag rider 1ggr/vecka. Vid eftergift lägger han hela tyngden på bettet, så han får ingen eftergift...
Svar
3
· Visningar
734
·
I
Träning Jag har en kompis som har en 2-årig travarhingst och han har börjar resa sig och lägga hovarna på axlarna , nån som har nått bra råd...
Svar
7
· Visningar
858
·
D
Ridning vet inte om det räknas som konst men har ni några knep som man kan göra i stallet för att bygga upp förtroendet mellan häst och ryttare...
Svar
10
· Visningar
1 501
Senast: tuaphua
·
M
Träning Såg att det fanns många trådar om detta redan men blev inte mkt klokare så för att få allting rätt gör jag ännu en! Jobbade lite...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: crux_ansata
·
E
Träning Min svägerska är ordentligt hästrädd men bestämde sig för att låta sin dotter börja rida trots allt. Hon anmälde sin dotter till en...
Svar
18
· Visningar
2 753
Senast: Myzan87
·
J
Träning Ja, vad menas med det igentligen? KLarar hästen enbart av att ridas i skritt rakt fram i skogen i 30 min eller galoppera och trava en...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: sockerhumlan
·
A
Träning Hejsan, Skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra för att lära en häst vara ensam i stallet. Jag har bara tre hästar och om jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 939
Senast: Alma-Lena
·
B
Träning Har ni sett det här? Min dotter (17) skickade mig länken.... Jag varnar känsliga tittare.... Jag brukar va tuff, men det här va för...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 152
Senast: elinco
·
S
Träning Hejsan! Jag är askass på att se/känna vilken galopp jag rider i... :mad: Eller rättare sagt jag kan det inte över huvud tager.. Är det...
Svar
4
· Visningar
879
S
Träning Nån som ridit en häst som har svårt att koppla av och bara lugnt skritta, istället för att gå och takta hela tiden. Tror ju egentligen...
Svar
18
· Visningar
3 839
Senast: mackan
·
S
Träning Rider en 5 åring som inte är så mycket riden. Problemet är att han är så okänslig för hjälperna. Har noll respekt för pisken med, så den...
Svar
13
· Visningar
2 113
·
L
Träning Hur ofta hur länge, och HUR gör man när man träna intervaller med hästen?:confused: Tänkte att det är bra träning för att komma igång...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Ina79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama