Sv: :arg: VARFÖR!?!?
Häst sporten är en "snobb" sport i grund och botten, att ha egen häst är dyrt, det kosstar mkt i veckan, månaden året,
så, vad kallas folk med mkt pengar? snobb?
hehe
Om jag nu säger att jag tycker det är viktigt för mig att vara snyggt matchad till hästens utrustning vart jag en rider eller är, blir jag snobb då?
Eller att jag tycker om att ha en viss märke för att jag litar på den kvaliten, är jag då snobb?
Snobb sitter väl lite hur vi som människor är i personligheten? tyvärr vet jag själv att många hästmänniskor blir snobbiga pga av sina pengar, men saningen är att dom inte är bättre för det.
Jag kan heller inte vara den enda personen i sverige som tycker om att ha det snyggt, matchande och bra utrustning, men inte är jag snobb för det? Skulle känna mig djupt kränkt om någon sa så till mig.
Angånde märkesgrejer måste jag få säga, jag annvänder inte alls märkesgrejer bara, jag tycker att "biligt skit" som vissa uttrycker det kan vara minst lika bra, känns som allt för många rytare/hästmänniskor bara tror så dyrare allt är desto bättre kvalite. Men nej så är det inte med allt, när du betalar för något betalar du för märket, märket kosstar pengar, har du lite pengar skit i märket och köp samma sadel/stövlar/hjäl/handksar som är utan märke, men med samma kvalite. Mycket av våran all utrustning tillverkas på samma ställe som våra märken, offtast är det samma tillverkare bara att lädret eller märket är bättre på ex den sadeln.
man ska inte hänga yupp sig för mkt :smirk: köpt det du tycker är fint.