Hästhantering....ja, illa....

Sv: Hästhantering....ja, illa....

Jag vågar säkert titta MEN JAG VILL INTE :cry:

Varför kan den här rasen; Människan inte skärpa till sig
och ta väl hand om djur, man blir såå ledsen.

Inte undra på att vi är Världens Farligaste djur!

Nej jag tänker inte följa länken, jag kan ana.

Sv: Hästhantering....ja, illa....

Bill skrev:
Det är skillnad på veganer och vegetarianer. Iofs äter båda sorterna bara grönsaker , men vegetarianer brukar vara vettiga människor till skillnad mot veganer, som tenderar att vara ytterst rabiata vad gäller alla produkter från djur. Om jag träffar på en vegan så ska jag bjuda vederbörande på gelegodis :idea: ( gjord på gelatin från djur):rofl: Skulle tro att den slinker ner ändå!:D Dessa människor är i de flesta fall ytterst vilseförda i sin tro man ska väl egentligen inte förarga sej över dem, bara kanske ha lite överseende med deras infantila dumhet! Och sluta att äta kött det är ju att sluta leva! Människan är konstruerad att äta kött så allt snack om att man inte ska göra det , det är ju rena nyset. Det är klart, visst ska man stoppa i sej kolhydraterockså , men det gör man ju när man tar ett glas rött till köttbiten + en virre efteråt, och då har man ju fullgjort kostcirkelns viktigaste delar! SEn skulle man ju kanske kräva att veganer alltid är iklädda skor av konstmaterial, gummi o plast, för man ska ju inte ha restprodukter av döda djur på fötterna, läderskor. Ett underbart liv!

Det är klart att jag också tycker att bilderna på den där vegansidan är ruskiga,men samtidigt vet jag ju att de är noggrant utvalda för att passa just det syfte som veganer har, så jag kan förstå att en som inte har insikt i vad det är frågan om kan ta väldigt illa upp o ryckas med , men som sagt, det är vinklad propagande särskilt skapad för ett politiskt syfte. Hitler körde med samma koncept i sin propagande mot judefolket, och det var ju många som svalde det betet också med hull och hår.

Allt som står i tidningen ( eller på Internet) är INTE sanning!!!!!

Okunskap föder fördomar. Detta tycks vara ett tydligt exempel.
Har jag fel?

Att veganer skulle vara dumma, för att de väljer att inte vara en del av den tortyr som djuren utsätts för, kan jag inte förstå.
En vegan, är inte en människa som släpper ut minkar och bränner pälsaffärer - det är Militanta djurrättsaktivister som sysslar med sådant.
Inte påstår man att alla Kristna människor mördar sina fruar, trots att pastorn i Knutby slysslade med sådant? - Även detta är ett extemfall!

Att sedan kräva att veganer inte skulle få ha läderskor, förstår jag inte vart detta skulle leda? De flesta veganer har nämligen ändå tyg/syntet-skor.

Självklart har veganerna valt dessa bilder, för att stärka deras argument. Men faktum är att det ser ut såhär i verkligheten.
Tyvärr.

Avslutningsvis ett citat från en av världens mest kända konstnärer och uppfinnare, Leonardo Da Vinci ; "The time will come when men such as I will look upon the murder of animals as they now look upon the murder of men."

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 862
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag brukar mest vara här för att spela ulvspel (vilket jag inte har energi till för närvarande), men jag har ju sett att det går att få...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: Monstermom
·
Kropp & Själ Jag har under ca 1 månads tid trappat ut Cymbaltan och långsamt fasat in Cipralex. Nu är jag uppe i startdosen på Cipralex och sedan 1...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
63 048
Senast: Minett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar