Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Om man köper en häst utan pass nu efter nyår och man på en gång ordnar alla papper och skickar in. Åker man på en massa böter eller är...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: hästhandlarjävel
·
Träning I dag hängde vi på gubben första gången. Vi stog i stallet på spolplattan. Det gick gör bra. Kamera batterierna tog slut när sadeln...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: Rotterö
·
E
Träning Hur transporterar ni era unghästar (födda -03 - -04)? Fastbundna i grimman? Hur har det funkat? Har hört att man kan binda i en...
Svar
16
· Visningar
3 345
Senast: gismo
·
O
Träning Någon som skriver riddagbok? Jag hade tänkt att börja med det, fast vad exakt är det man skriver? Förde dagbok över min pålles...
Svar
18
· Visningar
1 970
Senast: Nicke
·
Träning Har jätteproblem med galoppen nu med min pålle, känns som att det bara går bakåt. När vi tränar ute så är det nästan inga problem...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Diba
·
F
Träning Heej jag e medryttare på en häst som inte står still när man ska sitta upp i sadeln,utan han bara går frammåt hela tiden.Har ni nått...
2
Svar
25
· Visningar
1 910
J
Träning Hejsan! Jag håller på och rider på en ridskola. Just nu har jag fastnat och jag är lite förvirrad över hur jag ska få hästen att gå ner...
2
Svar
24
· Visningar
3 450
Senast: Johanna81
·
Träning Hur många här fodrar hö i hagen? Har hästarna tillgång till vatten då?
2
Svar
38
· Visningar
2 416
Senast: Racer
·
Träning Jag har en Finnhäst (sto) på 9 år hon är inriden men inte utbildad, vilket jag ska göra....:smirk: Jag har ingen stress på det utan tar...
Svar
3
· Visningar
764
Senast: lovehorses
·
E
Träning Jag har en valack som går tillsammans med ett sto. Men det är så att han har varit skadad :cry: och vi har då inte kunnat rida honom...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: shampiz
·
Träning Hej! Jag funderar kring en 160 hög, sjuårig vallack som har stått p.g.a. skada i ett år fram till hösten. Sedan dess har han gått...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: danilo
·
Träning Ja det är min fråga till er. Vad tycker ni att en grundutbildad ridhäst, allround mot dressyr, bör kunna för att gå under betäckningen...
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: shampiz
·
Träning Har ägt många hästar i mitt liv men aldrig ett halvblod, men nu har jag köpt även det. Vad jag nu vill ha hjälp med är hur jag går...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: zeus
·
L
Ridning Han kan ju! :) :love: :love: (Okej, jag har väl inte tvivlat men..)
2
Svar
22
· Visningar
2 227
Senast: Lord Owen
·
Träning Jag har min häst i ett stall med tre andra tjejer, det är 5 hästar. (jag har berättat om det tidigare:smirk: ) Nu är det så att ena...
2
Svar
22
· Visningar
2 036
Senast: chrysler
·
Träning På vår ridskola har ett flertal hästar halsförlängare, både med nybörjare och duktigare elever. Jag undrar om det kan vara skadligt...
2
Svar
34
· Visningar
9 905
Senast: Jevelin
·
P
Träning En tjejj i stallet håller på att rida en fyraåring. Började i somras, har haft vila under hösten och nu påbörjat igen. Har börjat...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: prinsus_
·
M
Träning Jag har en häst som är 2,5 år gammal och när jag ska rida mamman tilll hästen hoppar 2,5åringen över stängslet. Dom är av rasen...
Svar
14
· Visningar
1 031
Senast: _pillan_69
·
  • Låst
Ridning Angående diskussioner om vissa tränare... När jag skulel köpa hund så kunde man vända sig till repsektive rasförening och få tips om...
2
Svar
26
· Visningar
2 122
Senast: Gunnar
·
Träning Min häst är ju, som jag skrivit i åtskiliga trådar tidigare, rätt så skarp i huvudet och har en vilja av stål. Innan vintervilan var hon...
Svar
1
· Visningar
709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka