Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vill bara höra vad ni tror.. har en 18 årig nordis som har mycket utevistelse som har ändrat sitt sätt att vara hon är surare hon...
Svar
3
· Visningar
683
L
Träning Skulle vilja få lite råd,det är så att jag funderar på att köpa häst igen men denna gång vill jag vara med från början,vad är det som...
2
Svar
21
· Visningar
3 551
Senast: rocki
·
S
Träning går det att göra något åt att hästen är framtung, isf vad?
Svar
12
· Visningar
989
B
Träning mins hästs kompis river sönder hennes täcken i hagen, varje dag! dom leker och kommer bra överenns, men det blir så dyrt hon är klippt...
2
Svar
24
· Visningar
2 119
Senast: Diba
·
M
Träning Har en häst som kan vara ganska "tungriden". Plus att hon är stor och jag är liten, vilket gör att jag måste använda hela kroppen vissa...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Minime
·
P
Träning Vad gör ni med era hästar en snöig dag och vägarna är isgator och inte har tillgång till paddock eller ridhus??? Har provat med...
2
Svar
30
· Visningar
2 621
Senast: allroundhästarna
·
Träning (är inte säker på var denna ska ligga, flytta gärna om den är fel) Min ponny (omogen 7åring) gillar att tugga på saker. Leder man...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Magnum
·
O
Ridning Gällande tidigare stängda trådar: Är det OK att smutskasta tränare men ej att ifrågasätta användares underlag, så är mitt svar:Tack och...
2
Svar
28
· Visningar
2 881
Senast: true_blue
·
L
Träning Mitt sto är väldigt elak mot de andra hästarna i stallet, hon är ledarstoet och visar det så ofta hon kan. När jag rider med någon annan...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: kicki71
·
F
Ridning Har en kallblodstravare som har problem med halsen. Han är opererad (gomseglet) och har lite problem med hosta då han ansträngs. Jag har...
Svar
11
· Visningar
2 311
Senast: Frigge
·
S
Ridning Idag ska jag testa på min första lektion i akademisk ridkonst! Jag vet inte alls vad vi ska göra eller om jag kommer rida någonting...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: sucka
·
H
Ridning Jag går snart upp i limningen. Hoppas jag har kommit någolunda rätt här, har jag inte skyller jag på mitt nytillkomna tillstånd. Rider...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: PAC
·
Träning Jag har funderat länge på om jag skulle köra min omskolade travare som omväxling, kan de göra någon skada? är ju inte lika lätt att...
Svar
8
· Visningar
914
Träning Pållen flyttade in på nya stället i söndags. Han går m 2 andra och ena som är yngst, 5år låter inte min häst äta. silagebalen får han...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: malinsky
·
L
Träning Har gått och köpt (och redan läst) Från mina händer till dina av Monty Roberts.Den va bra! Fick syn på Hempflings bok i affären och...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 014
Senast: pleroma
·
J
Träning Jag undrar bara vad ett rimligt pris för honslagare är? Eftersom jag snart ska skaffa häst och jag vet nästan inget om hovslagarepriser...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: malinsky
·
B
Träning Kvarka härjar nu lite varstanns, vore kanske bra att tipsa varandra om var det finns just nu och var det är avstängt tills vidare...
Svar
9
· Visningar
1 258
Senast: älgen
·
L
Träning Jag behöver lite hjälp. Det är så här att min låtsas syster som är tio snart elva (hennes pappa är tillsammans med min mamma), denna...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: AnnaKarinA
·
N
Träning Hej! Har läst i ett annat forum att man kan ha marksten i stallet istället för betong. Är tacksam om det finns någon som har erfarenhet...
Svar
15
· Visningar
5 396
Senast: noblesse
·
Träning Funderar på det här med ansvaret som häst ägare. Som hund ägare så är ju jag ansvarig för skador som uppstår omk min hund biter...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: charmant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama