Täcke sabotör

Sv: Täcke sabotör

Man kan lägga på krubbitsspray/ eller annat liknade spray på täcket, med en munkorg kan hästen inte äta gräs.

Har haft samma problem...
Jag provade spray först, funkade sådär... Sen har jag provat att blanda matolja och cayennpeppar tillsammans, funkade jättebra, det tråkiga är ju att täcket blir lite "flåttigt" men det syns inte så väl. Nu för tiden har jag hela täcken!!

Nicolina_ skrev:
Man kan lägga på krubbitsspray/ eller annat liknade spray på täcket, med en munkorg kan hästen inte äta gräs.

Det finns 1000 tals olika mumkrogar så några kan de äta med.

Har du testat dubbla täcken? Först ett helt, vattentätt "vanligt" täcke - och sen ovanpå det ett tunt överdragstäcke som inte gör något om det går sönder... Oftast biter de bara tag i översta lagret!

Och appropå tabasco... Jag fick det tipset till valp som biter på sladdar :idea: Smart tänkte jag och gick och hällde massor med tabasco på sladden... Bakom mig gick vovven och slickade i sig........... :d

Jag har samma problem en av min ponnys hästkompisar biter min ponny i rumpan hela tiden och då var jag och köpte "no-bite cream" i en hästbutik i närheten av där min ponny är uppstallad och kletade på dette cream på täcket och jag har inte fått ngt större hål än de hon har fått tidigare och det värkar hjälpa och det smakar inte gått...

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 211
Senast: CaisaCax
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 304
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 891
Senast: super
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka