Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hallo... jag har ett problem som är det att jag köpte en häst i sommras, han var huuur snäll som helst gjorde itte ett skit. Men när han...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: |>Takida<|
·
M
Träning Behöver lite bra råd från kloka bukare. På Island är det sällan som man klipper hästarna inte för att det är värre väder hos oss eller...
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Gullan86
·
P
Träning Jag ska köpa en treåring, halvblod, ej inriden, och den ska nu besiktigas. Vill att det ska göras böjprov (på 2 ställen på varje ben)...
Svar
9
· Visningar
1 720
Senast: wolken fee
·
C
Träning Precis köpt ny häst, gick de första 6 gångerna rätt upp i släpet. Nu tvärvägrar han, surar som tusan går upp på luckan och blir stående...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Pimsen
·
Ridning Jag har på senare år kommit kontakt med folk som har upphöjt sin tränare till en slags gudaavbild. Den får absolut ej kritiseras ävenom...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
11 260
Senast: noprogress
·
B
Träning Förra sommaren fick jag bevittna en "uppvisning" I NH och blev alldeles tagen. Det var som att nånting föll på plats inom mig. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: beate
·
G
Träning jag postar här men det gäller även hästhantering rent allmänt (förflytta?) - är första gången jag skriver något i det här forumet för...
Svar
7
· Visningar
1 635
Senast: Enar
·
D
Träning jag är medryttare till en travare som är jättego och söt men dessvärre inte så snäll vid rykten då börjar hon sura kasta med huvudet och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: zillax89
·
O
Träning jag ahr läst boken Mannen som viskar med hästar av Monty Roberts och fick plötsligt ett stort behov av att lära mig mer om så kallad...
2
Svar
27
· Visningar
2 114
Senast: Yrja
·
Träning Hej. :smirk: Jag undrar detta med ridning. Vad kan man lära sig på t ex ridskola? Alltså, jag vet skänkelvikning och öppna/sluta...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Lunagarden
·
Träning Typ träning, tävling osv. Jag vill helst leda med en tygel i varje bettring men tycker tyglar är för korta att leda en busig unghingst...
2
Svar
36
· Visningar
3 044
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Jag har fyra shetlandponnyer och en stor häst hemma på gården. Dom går sedan i somras på lösdrift. Jag lägger med en liten bakgrund så...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: Mli
·
A
Träning Åh! En förbannad hästägare (jag) skriver av sin frustration ang. sina hästar idag, som ICKE kunde komma upp till stallet i normal...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: moonlightgarden
·
Träning Kanske la in denna fel men visste inte riktigt vart ja skulle lägga den. Min foderhäst, går på en analyserad foderstat så ja tror...
Svar
14
· Visningar
2 743
Senast: milly
·
C
Träning Hej! Min 1,5-åriga nsv protesterar ibland mot att bli ledd genom att slänga med huvudet och i värsta fall stegra sig. Tänkte testa...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
12 212
Senast: Polgara
·
G
Träning har ett lite problem. Köpte min häst för ett år sedan, en välutbildad dressyrhäst(MSV) med underbart psyke osv, men han rör sig så...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Lunagarden
·
Träning Hur mycket ska man använda yttertygeln?? Hej, jag har just börjat med ridningen igen efter uppehåll...jag har ridit i ca 4 år...
Svar
5
· Visningar
1 443
T
Träning Hej allihopa! Jag tränar en arabhingst född i april-03. Han ska visas i sommar (är visad varje säsong hittills men proffesionellt...
Svar
5
· Visningar
989
B
Träning Funderar på att köpa en triangelmärkt häst, men vad är egentligen ett rimligt pris? Denna häst är ridbar och högt utbildad och...
Svar
12
· Visningar
7 287
Senast: Lena_B
·
S
Träning ...rida iväg ensam ca 2-3 km till ett ridhus för att ha hoppträningar där. Jag har en medryttare som är 10 år på min 10-åriga B-ponny...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 962
Senast: absolut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar